Administracja i finansowanie edukacji w Europie

Państwo

Cypr

Flaga Cypru - w centrum umieszczone są: figura przypominająca wyspę Cypr oraz 2 zielone gałązki oliwne
Państwo: Cypr
Ludność 2012 (mln): 1,1
Język urzędowy: grecki, turecki
Domena internetowa: .cy
Kod telefoniczny: +357
Kod kraju: CY
Przewidywany czas kształcenia, 2009: 15,8
uczniowie, pl. publiczne, ISCED 1-3, 2011 (%): 87,5
uczniowie, pl. prywatne, ISCED 1-3, 2011 (%): 12,5
odsetek uczniów i studentów ISCED 0-6 w całej populacji, 2000 (%): 22,5
odsetek uczniów i studentów ISCED 0-6 w całej populacji, 2009 (%): 21,7
absolwenci szkół średnich ISCED 3 w wieku 20-24, 2010 (% populacji): 86,3

Większość uczniów w szkolnictwie podstawowym i średnim (91,3%) uczęszcza do szkół publicznych, które są zakładane i finansowane przez państwo.

Szkoły prywatne funkcjonują głównie na zasadzie samofinansowania. Placówki, które są uznawane za stowarzyszenia non-profit mogą być współfinansowane przez państwo i inne organizacje lub osoby prywatne.

Ministerstwo Edukacji i Kultury odpowiada za administrację oświaty i organizację kształcenia oraz podejmuje wszelkie decyzje dotyczące wydatkowania funduszy przez szkoły. Szereg placówek szkolnictwa wyższego prowadzących specjalistyczne kształcenie zawodowe podlega innym resortom: Ministerstwom Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Rolnictwa, Zasobów Naturalnych i Środowiska, Sprawiedliwości i Porządku Publicznego, Handlu, Przemysłu i Turystyki oraz Zdrowia. Całościowy nadzór nad właściwym funkcjonowaniem szkół sprawuje inspektorat Ministerstwa Edukacji i Kultury.



źródło: Eures, Eures Polska, Eurostat, Eurydice, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej


Poniżej linki prowadzące do poradnika dotyczącego pracy w Europie (dział praca)

Najważniejszymi celami uczelni powinno być umiędzynarodowienie tych ośrodków, podnoszenie jakości nauczania i innowacyjności badań, a także kształcenie, które pozwoli absolwentom znaleźć pracę - mówiła w poniedziałek szefowa resortu nauki Lena Kolarska-Bobińska.
Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 400 szkół wyższych. Jesteśmy „potęgą akademicką” na tle innych krajów Unii Europejskiej. Panuje przekonanie, że wyższe wykształcenie zapewni zatrudnienie. Tak się jednak nie dzieje, co powoduje frustrację rosnącej liczby młodych bezrobotnych. Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej we Wrocławiu radzi w jaki sposób studiować, aby po studiach znaleźć dobrą pracę albo ją sobie stworzyć?
Jedynie 1/3 studentów w Polsce jest przekonana, że obowiązkowy program studiów i praktyk przygotowuje ich do przyszłej pracy zawodowej. Z pomocą w rozwoju tzw. umiejętności miękkich, jak komunikacja, rozwiązywanie problemów, określanie celów życiowych coraz częściej przychodzi specjalny doradca-coach.
„Jesteśmy tutaj dzięki przodkom, nasi potomkowie będą tutaj dzięki nam” – tak mówi się podczas uroczystości wręczenia dyplomów na Uniwersytecie Oxfordzkim. To powiedzenie jeszcze nigdy nie było tak aktualne jak dzisiaj. Polaków jest na brytyjskich uczelniach coraz więcej - nie tylko w charakterze studentów, ale również wykładowców.
Badanie efektów programu Erasmus potwierdza, że unijny program wymiany studentów zwiększa możliwości zatrudnienia i mobilność zawodową
48 programów prowadzonych przez 39 uczelni otrzymało dofinansowanie w rządowym Programie Rozwoju Kompetencji. Za przyznane w sumie 50 mln zł uczelnie wzmocnią kompetencje zawodowe studentów np. zwiększając liczbę staży, ucząc zarządzania czasem czy negocjacji.
Startuje rządowy Program Rozwoju Kompetencji. Studenci będą się uczyć m.in. przedsiębiorczości, zarządzania czasem, efektywnej komunikacji i skutecznego rozwiązywania problemów. Do 2020 roku na kształcenie takich kompetencji na studiach rząd przeznaczy ponad miliard złotych.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wraz z Niezależnym Zrzeszeniem Studentów Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczęło prace nad stworzeniem dogodnych warunków do powstania kolejnych żłobków na uczelniach. Obecnie żłobki i przedszkola na uniwersytetach s