W roku szkolnym 2009/10 93,64% uczniów szkół podstawowych i średnich uczęszczało do szkół publicznych. Prywatne szkoły nie są dotowane, ich działalność jest finansowana z dochodów własnych. Prywatne szkoły podstawowe i średnie są nadzorowane i wizytowane przez Ministerstwo Edukacji, Uczenia się przez Całe Życie i Spraw Religijnych. Nie istnieją prywatne szkoły wyższe.
Nadzór administracyjny jest skoncentrowany na poziomie centralnym, ale w ostatnich latach podjęto działania w celu przekazania pewnych zadań szczeblowi regionalnemu. Ministerstwo Edukacji, Uczenia się przez Całe Życie i Spraw Religijnych opracowuje i wdraża przepisy, zarządza funduszami, koordynuje i nadzoruje własne działania, zatwierdza programy nauczania dla szkół podstawowych i średnich oraz mianuje nauczycieli. Istnieje 13 Regionalnych Urzędów ds. Edukacji nadzorowanych przez Ministerstwo Edukacji wdrażających politykę edukacyjną oraz koordynujących współpracę pomiędzy instytucjami lokalnymi i instytucjami na poziomie centralnym. Urzędy są odpowiedzialne za administrację i nadzór nad innymi placówkami edukacyjnymi w swoim regionie, jak również za koordynację działań lokalnych doradców szkolnych.
Na kolejnym poziomie administracji funkcjonują urzędy edukacyjne w prefekturach i dystryktach, które zapewniają wsparcie administracyjne, nadzorują funkcjonowanie obwodów szkolnych i koordynują współpracę między szkołami.
Dyrektorzy szkół kierują pracą szkół w zakresie administracji i nauczania, koordynują pracę nauczycieli, udzielają im wsparcia merytorycznego i organizują doskonalenie zawodowe.
Rada pedagogiczna zajmuje się wdrażaniem regulacji dotyczących programów nauczania oraz monitorowaniem frekwencji i dyscypliny w szkole. Komitety szkolne, w skład których wchodzą przedstawiciele rodziców i środowiska lokalnego, zarządzają funduszami na ogrzewanie, oświetlenie, remont i wyposażenie szkoły.
Urzędy ds. Edukacji są odpowiedzialne za monitorowanie działania szkól w swoim regionie. Zgodnie z obowiązującą legislacją ocena pracy szkół powinna odbywać się na szczeblu lokalnym, a rada pedagogiczna danej szkoły jest zobowiązana do opracowania raportu ewaluacji wewnętrznej. Raporty regionalne dotyczące ewaluacji pracy szkół w danym regionie są przygotowywane przez regionalne władze edukacyjne.
Uczelnie są finansowane przez władze centralne. Są to instytucje samorządne, podległe Ministerstwu Edukacji.