Edukacja przedszkolna w Europie

Państwo

Cypr

Flaga Cypru - w centrum umieszczone są: figura przypominająca wyspę Cypr oraz 2 zielone gałązki oliwne
Państwo: Cypr
Ludność 2012 (mln): 1,1
Język urzędowy: grecki, turecki
Domena internetowa: .cy
Kod telefoniczny: +357
Kod kraju: CY
Przewidywany czas kształcenia, 2009: 15,8
uczniowie, pl. publiczne, ISCED 1-3, 2011 (%): 87,5
uczniowie, pl. prywatne, ISCED 1-3, 2011 (%): 12,5
odsetek uczniów i studentów ISCED 0-6 w całej populacji, 2000 (%): 22,5
odsetek uczniów i studentów ISCED 0-6 w całej populacji, 2009 (%): 21,7
absolwenci szkół średnich ISCED 3 w wieku 20-24, 2010 (% populacji): 86,3

Edukacja przedszkolna (tj. uczęszczanie do przedszkola) jest nieobowiązkowa dla dzieci w wieku od 3 lat do 5 lat i 8 miesięcy. Stanowi ona część kształcenia elementarnego (ang. basic education), które obejmuje naukę w przedszkolu (nipiagogeia) i szkole podstawowej (dimotika scholeia). Edukacja przedszkolna podlega zasadniczo tym samym przepisom prawnym co szkolnictwo podstawowe, z wyjątkiem przepisów szczególnych, regulujących funkcjonowanie przedszkoli komunalnych i prywatnych.



źródło: Eures, Eures Polska, Eurostat, Eurydice, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej


Poniżej linki prowadzące do poradnika dotyczącego pracy w Europie (dział praca)

Chcesz tworzyć mapy internetowe, aplikacje nawigacyjne czy zaawansowane trójwymiarowe wizualizacje terenu? Chcesz projektować bazy danych przestrzennych i programować zaawansowane algorytmy przetwarzania ogromnych zbiorów danych np. obrazów satelitarnych i lotniczych? Chcesz zdobyć jeden z „zawodów przyszłości”, masz zdolności informatyczne i ciekawość poznawania świata? – ten kierunek jest dla Ciebie!
Studenci, absolwenci i pracownicy Akademii Leona Koźmińskiego od dzisiaj mają własny sklep internetowy, w którym mogą kupić ubrania i gadżety z logo uczelni. Modne wzory i dobrej jakości materiały zachęcają do zakupu, zwłaszcza że członkowie akademickiej społeczności chętnie identyfikują się z uczelnią. To pierwsza taka inicjatywa wśród polskich szkół wyższych.
Rząd przyjął projekt ustawy, która umożliwi sprawniejsze otrzymywanie certyfikatów języka polskiego przez obcokrajowców. Powstanie więcej ośrodków egzaminacyjnych w kraju i za granicą, a certyfikaty będzie można uzyskać na wszystkich poziomach europejskich.
Z inicjatywy Jana Kulczyka powstają pierwsze w Europie Środkowo-Wschodniej studia podyplomowe, przygotowujące do prowadzenia biznesu w Afryce. Projekt został przygotowany we współpracy z Piotrem Voelkelem, współzałożycielem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Studia prowadzone będą w oparciu o unikalny program oferujący dostęp do praktycznej wiedzy wprost u źródeł - czołowych przedsiębiorców odnoszących sukcesy w Afryce, doświadczonych dyplomatów i najlepszych wykładowców. Rekrutacja rusza 15 kwietnia. Start zajęć już w październiku 2015 roku w SWPS. Merytorycznym partnerem studiów został Uniwersytet Stellenbosch, czołowy ośrodek akademicki z RPA.
Uniwersytety Jagielloński, Warszawski, Śląski, Rzeszowski, Medyczny w Lublinie czy Politechniki: Śląska i Częstochowska - to niektóre z uczelni, które ubiegają się o środki na tworzenie w szkołach wyższych żłobków i klubików w programie "Maluch na uczelnie" - wynika ze wstępnych informacji resortu nauki.
Studenci, którzy dostaną się na studia na najlepszych zagranicznych uczelniach, będą mogli skorzystać z finansowej pomocy państwa – przewiduje rządowy projekt, nad którym pracował Sejm. Rząd zakłada, że z pomocy w ciągu 10 lat skorzysta ok. 700 studentów.
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi od 1993 roku wprowadza do przestrzeni edukacyjnej w Polsce innowacyjne podejście do kształcenia. Uczelnia dzięki stosowanym metodom kształcenia przygotowuje swoich studentów do nowego sposobu pracy, zbierającego pozytywne opinie wśród pracodawców.
Nowy blog #Kozminski studentów Akademii Leona Koźmińskiego jest wyjątkowy, ponieważ jest tworzony w języku angielskim. Wartym podkreślenia rozwiązaniem zastosowanym przez uczelnię jest pozostawienie kwestii doboru tematów samym zainteresowanym oraz niezależność autorów bloga. To również ciekawy przykład wykorzystania blogów jako narzędzia komunikowania się instytucji.