Uczniowie z niepełnosprawni fizycznie uczęszczają na ogół do szkół ogólnodostępnych. Na poziomie szkoły podstawowej i średniej ok. 1, 6 % uczniów uczęszcza do szkół innych niż ogólnodostępne tj. szkół dla dzieci z upośledzeniem umysłowym (sarskolan) lub szkół specjalnych (specialskolan). Od czasu do czasu uczniowie sarskolan odbywają zajęcia wspólnie z uczniami szkół podstawowych czy średnich. W roku 2008 kształceniem specjalnym objętych było 22 500 uczniów.
Kształcenie dorosłych z upośledzeniem umysłowym (sarvux) ma na celu pomoc osobom mającym trudności z przyswajaniem wiedzy w zdobyciu wiedzy i umiejętności podobne do tych, które nabywają uczniowie odbywający naukę w sarskolan.
Kształcenie na poziomie podstawowym i średnim możliwe jest również w państwowych szkołach specjalnych dla dzieci z upośledzeniem wzroku, słuchu, wrodzonymi niepełnosprawnościami sprzężonymi (congenital deafblindness) czy poważnym upośledzeniem mowy. Większość dzieci z tego typu niepełnosprawnością uczęszcza jednak do szkół ogólnodostępnych. W 2008 r. do państwowych szkół specjalnych uczęszczało 500 dzieci.
Według obowiązującego prawa, uczelnie wyższe zobowiązane są do aktywnego popierania równych praw studentów i kandydatów niezależnie od płci, pochodzenia etnicznego, orientacji seksualnej i stopnia niepełnosprawności.