Nauczyciele w Europie

Państwo

Cypr

Flaga Cypru - w centrum umieszczone są: figura przypominająca wyspę Cypr oraz 2 zielone gałązki oliwne
Państwo: Cypr
Ludność 2012 (mln): 1,1
Język urzędowy: grecki, turecki
Domena internetowa: .cy
Kod telefoniczny: +357
Kod kraju: CY
Przewidywany czas kształcenia, 2009: 15,8
uczniowie, pl. publiczne, ISCED 1-3, 2011 (%): 87,5
uczniowie, pl. prywatne, ISCED 1-3, 2011 (%): 12,5
odsetek uczniów i studentów ISCED 0-6 w całej populacji, 2000 (%): 22,5
odsetek uczniów i studentów ISCED 0-6 w całej populacji, 2009 (%): 21,7
absolwenci szkół średnich ISCED 3 w wieku 20-24, 2010 (% populacji): 86,3

Nauczyciele szkół publicznych mają status urzędników państwowych. Nauczyciele placówek przedszkolnych i szkół podstawowych są absolwentami 4-letnich studiów uniwersyteckich. Absolwentami uniwersytetu są również nauczyciele szkół średnich, którzy kończą studia za granicą (liczba lat studiów zależy od kraju) lub na Uniwersytecie Cypryjskim (trwające 4 lata). Nauczyciele szkół średnich kończą obowiązkowo roczne szkolenie zawodowe poprzedzające rozpoczęcie pracy.



źródło: Eures, Eures Polska, Eurostat, Eurydice, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej


Poniżej linki prowadzące do poradnika dotyczącego pracy w Europie (dział praca)

Startuje rządowy Program Rozwoju Kompetencji. Studenci będą się uczyć m.in. przedsiębiorczości, zarządzania czasem, efektywnej komunikacji i skutecznego rozwiązywania problemów. Do 2020 roku na kształcenie takich kompetencji na studiach rząd przeznaczy ponad miliard złotych.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wraz z Niezależnym Zrzeszeniem Studentów Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczęło prace nad stworzeniem dogodnych warunków do powstania kolejnych żłobków na uczelniach. Obecnie żłobki i przedszkola na uniwersytetach s
Liga Odpowiedzialnego Biznesu to edukacyjny program społeczny realizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, który wspiera rozwój przyszłych kadr menedżerskich i promuje odpowiedzialność jako standard funkcjonowania w biznesie i w życiu.
5 uczelni w Polsce opracowuje modele funkcjonowania szkół wyższych dla zintegrowania i popularyzacji uczenia się przez całe życie. Modele mają służyć jako wzorce dla uczelni w Polsce. Projekt “Szkoły wyższe w roli integratora uczenia się przez całe życie” prowadzi Instytut Badań Edukacyjnych. Wśród wybranych uczelni, obok m.in. Uniwersytetu Warszawskiego, Politechniki Warszawskiej czy SGH, znalazła się także Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Wrzesień to nie tylko czas poprawkowej sesji, ale również dodatkowej rekrutacji na uczelnie. Na fali popularności zdrowego stylu życia wzrosło zainteresowanie studiami związanymi z żywieniem. Już nie tylko prawo, zarządzanie i anglistyka, ale również dietetyka i technologia żywności to kierunki chętnie wybierane przez młodych. Z duchem czasu idą również uczelnie wyższe – obecnie ponad 30 z nich oferuje studia związane z żywieniem.
Ranking "Financial Times" porównuje 70 najlepszych programów magisterskich na całym świecie. Wśród nich jest także program CEMS Master in International Management, który prowadzony jest przez 29 uczelni, w tym w Polsce jedynie przez SGH. Najnowsza edycja rankingu została opublikowana w poniedziałek, 15 września 2014 r.
Kierunek "Zarządzanie w wirtualnym środowisku" wprowadzony niedawno przez Akademię Leona Koźmińskiego spotkał się z najlepszą oceną „Financial Times”. W kategorii nauczania e-biznesu uczelnia zajęła trzecie miejsce na świecie.
Opublikowany 15 września przez „Financial Times” ranking najlepszych na świecie kierunków magisterskich z zarządzania pokazuje siłę europejskich uczelni. Na 70 uczelni sklasyfikowanych w zestawieniu aż 64 pochodzi ze Starego Kontynentu. Wśród nich są: Akademia Leona Koźmińskiego (35. miejsce) i SGH (miejsce 68.). Zwycięzcą rankingu jest szwajcarski Uniwersytet St. Gallen.