Znaleziona w Australii kość dinozaura podważa ustaloną teorię na temat rozpadu i przemieszczania się kontynentów - informują naukowcy na łamach "Proceedings of the Royal Society B".
Nory wykopane przez czworonogi lądowe 245 mln lat temu odkryto w lodzie Antarktydy - informują paleontolodzy amerykańscy na łamach pisma "Journal of Vertebrate Paleontology".
Wyniki badań minerału cyrkonu dowodzą, że 4,3 miliarda lat temu na Ziemi panował wprawdzie surowy klimat i padały kwaśne deszcze, jednak ukształtowane już były kontynenty i oceany - informują geolodzy ze Stanów Zjednoczonych na łamach internetowego wydania pisma "Earth and Planetary Science Letters".
Nowy gatunek bakterii odkryto na Grenlandii w lodowcu liczącym 120 tys. lat - informuje serwis internetowy "EurekAlert".
Pożywienie pieczone na ogniu przyspieszyło ewolucję człowieka i rozwój ludzkiego mózgu - uważa amerykański antropolog. O prowadzonych przez niego badaniach na małpach informuje tygodnik "New Scientist".
Największy z odkrytych kiedykolwiek gryzoni nie był aż tak wielki, jak się dotychczas wydawało - informuje pismo "Proceedings of the Royal Society B".
Na Półwyspie Arabskim po raz pierwszy odkryto odciski stóp dinozaurów - informuje międzynarodowy zespół badaczy na łamach pisma "Public Library of Science ONE". Odkrycia dokonano w Jemenie.
Na duńskiej wyspie Mors odnaleziono fragment szkieletu papugi sprzed 55 mln lat. Odkrycie może świadczyć o tym, że papugi wyewoluowały na półkuli północnej - informuje serwis naukowy AlphaGalileo.
Neandertalczycy mieli duże usta i potrafili szeroko rozwierać szczęki - informują naukowcy w oparciu o najnowsze analizy biomechaniki czaszek tych wymarłych krewniaków człowieka. O badaniach informuje serwis National Geographic.
Skamieniałe morskie stworzenia, pokryte małymi diamentami powstałymi najwyraźniej w wyniku upadku meteorytu, który stał się przyczyną zagłady dinozaurów, odkryli naukowcy z Londynu.
Ząb hobbita z Flores, karłowatego hominida, którego kości sprzed 18 tys. lat odnaleziono niedawno w Indonezji, nosi ślady interwencji dentystycznej - uważa paleoantropolog Maciej Henneberg z Uniwersytetu w Adelajdzie w Australii. O jego teorii informuje serwis Science News.
Część neandertalczyków, która 55-40 tys. lat temu zamieszkiwała obszar dzisiejszej Francji, żywiła się przede wszystkim mięsem. Ich łupem padały duże zwierzęta, głównie bizony i konie - informują naukowcy w najnowszym numerze "Journal of Human Evolution".
Dinozaury były bliżej spokrewnione z kurami niż z jaszczurkami - dowodzą naukowcy na łamach najnowszego "Science". Wyniki ich badań oparte są na analizie tkanki miękkiej pochodzącej z nogi tyranozaura.
Rosnący w Szwecji świerk jest najstarszym żyjącym drzewem na Ziemi - informuje serwis National Geographic. Odkryty w Szwecji świerk jest na pierwszy rzut oka niepozorny - mierzy cztery metry wysokości. Jak się jednak okazało, jest najstarszym znanym drzewem na Ziemi.
Karłowaty hominid sprzed 18 tys. lat, którego szczątki odnaleziono na indonezyjskiej wyspie Flores, poruszał się dość niezgrabnie, podnosząc wysoko nogi. Jego chód kojarzy się ze sposobem chodzenia klauna - mówili naukowcy na spotkaniu American Association of Physical Anthropologists w Stanach Zjednoczonych.