Student NEWS - nr 6 - okładka
W numerze m.in.
 
Humor dnia
Przychodzi pacjent do dentysty:
- Ależ od pana czuć alkohol! - mówi oburzony stomatolog.
- To dlatego, że przykładałem go sobie na bolący ząb!
- A od dawna boli?
- No, już jakieś cztery lata...
.            

Pierwszy samochód dla studenta

ROZSTRZYGNIĘCIE PLEBISCYTU

1. Pegeot 206

od 34 590 zł cena (najtańszy model)
1,1i najmniejszy silnik
60 KM moc
158 km/h max prędkość
15,2 s przyspieszenie 0-100km/h
8,2/5/6,2 zużycie paliwa - miasto/poza/średnio
3822/1673/1453 długość/szer./wys. (w mm)

2. Toyota Yaris

od 31 990 zł cena (najtańszy model)
1,0i najmniejszy silnik
68 KM moc
156 km/h max prędkość
12 s przyspieszenie 0-100km/h
6,9/5,1/5,7 zużycie paliwa - miasto/poza/średnio
3610/1660/1500 długość/szer./wys. (w mm)

 
Plebiscyt na pierwszy samochód dla studenta wygrał Peugeot 206. Na drugim miejscu znalazła się Toyota Yaris. Porównując je ze sobą trzeba przyznać, że nieco lepsze osiągi ma Toyota, jest też tańsza i trochę bardziej ekonomiczna. Jednak to Peugeot wygrał i to z dużą przewagą. Może wynikać to z tego, że jest po prostu ładniejszy, a niewielkie różnice dotyczące innych parametrów nie miały znaczenia.
Na temat zwycięskich samochodów wypowiedzieli się szefowie tych firm w Polsce. Mamy nadzieję, że jest to ciekawa lektura zwłaszcza dla tych, którzy głosowali na te modele.
Ranking

Gotówka czy kredyt


 
 
 
Kasa, kasa
W podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu najbardziej decyduje jego cena. Jest to znak, że studenci bardzo realnie patrzą na świat. Zwłaszcza, że drugą cechą licznie wskazywaną przez studentów jest zużycie paliwa, które, jak wiemy jest największym kosztem związanym z eksploatacją naszego samochodu. Studenci mają też świadomość, że po studiach czeka ich dużo pracy, która na pieniądze przełoży się dopiero po pewnym czasie. Stąd na zakup samochodu chętnie wzięliby kredyt.
Bezpieczeństwo jest następną równie często wymienianą cechą, głównie przezNajważniejsze cechy samochodu studentki.
Na uwagę zasługuje fakt, że takie cechy, jak prędkość, moc i przyspieszenie, które należą do podstawowych osiągów samochodu nie decydują już tak bardzo, jak dawniej o zakupie, nawet wśród płci męskiej.

źródło danych: badanie prasowe Omnibus StudentNEWS, XI.2002

François Poirier,
prezes zarządu Peugeot Polska
- wywiad:
>>>Dynamika i estetyka
Jacek Pawlak,
prezes Toyota Motor Poland
- wywiad:
>>>Zdążyć na kolosa