Student NEWS - nr 13 - okładka
W numerze m.in.
 
Humor dnia
Polska, rok 1999:
Siedzi facet przed TV i strasznie zdenerwowany przełącza programy:
Pierwszy kanał: msza święta...
Drugi kanał: transmisja na żywo pasterki z Watykanu...
Trzeci kanał: transmisja z chrztu 35 dziecka Wałęsy...
Gość denerwuje się coraz bardziej bo chciałby obejrzeć coś normalnego.
Czwarty kanał: film pt. "Jak to Maryja została dziewicą"
Piąty kanał: siedzi ksiądz i mówi: "I czego palancie przełączasz kanały?!!!"
.            

Inwestujemy w przyszłość

Rozmiar: 7658 bajtów Jaki cel przyświecał jego stworzeniu?
Program Campus powstał, gdyż wiemy, że wielu naszych klientów to ludzie młodzi, zarówno studenci jak i uczniowie szkół średnich. Wiemy też jak bardzo istotny dla nich jest szybki przepływ informacji, zwłaszcza teraz, gdy wszyscy nie mamy zbyt wiele czasu. W dzisiejszych czasach wielu studentów pracuje i możliwość zdobycia informacji z uczelni, np. czy dany wykład się odbędzie o wyznaczonej porze, jest dla nich bardzo cenna. Coraz więcej studentów płaci za naukę, dlatego też wymaga dobrej obsługi ze strony uczelni. Dla nich jest to istotna kwestia straty czasu i zarobionych lub nie pieniędzy. Możemy stwierdzić, że obecnie dla wielu studentów czas i informacja to pieniądze.

Dlaczego studenci?
Jeśli rzeczywiście chcemy dogonić Europę i zbudować w Polsce społeczeństwo informacyjne, to musimy pamiętać o grupie, która jest liderem w drodze do integracji europejskiej, właśnie ze względu na swój poziom inteligencji i wykształcenia, kontakty międzynarodowe, znajomość języków obcych. My wiemy, że studenci są bardzo perspektywiczną grupą. Od samego początku działalności w Polsce sieci Idea, czyli od 1998 roku nastawieni byliśmy na rynek ludzi młodych, aktywnych, żyjących w dużych miastach i nadal chcemy się rozwijać także i w tym kierunku. Z naszego punktu widzenia, warto inwestować w edukację. Wierzymy, że to zaprocentuje w przyszłości.

Jak narodził się pomysł uruchomienia takiego programu komunikacji na uczelniach? Tym bardziej, że nawet w Europie zachodniej system komunikacji akademickiej nie jest na tak wysokim poziomie.
Faktycznie, podobne programy, choć nie w tak szerokiej formie istnieją jedynie na kilku uczelniach w Europie. Postawiliśmy w tym programie na najlepsze polskie uczelnie oraz studentów, gdyż wielu z nich jest naszymi pracownikami (średnia wieku w sieci Idea wynosi 29 lat) i od nich dowiadywaliśmy się, jak ważna jest aktualna informacja o tym co dzieje się na uczelni. Do uruchomienia programu przyczynił się też niewątpliwie osobisty wkład Prezesa Skrodzkiego, który od wielu lat ma kontakt z uczelniami, jak i informacje napływające od uczelni, którym zależało na tanim, a efektywnym komunikowaniu się ze swoimi studentami.

Warszawska SGH jest uczelnią, na której Campus został wdrożony po raz pierwszy. Czy i kiedy pojawi się na innych uczelniach w Polsce?
Tak, program Campus rozpoczął się od warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej, stąd też nazwa Campus SGH, ale program może dotyczyć każdej uczelni działającej w Polsce, zarówno państwowej jak i prywatnej. To, czy na uczelni będzie uruchomiony, wynika ze zrozumienia potrzeb komunikacyjnych, chęci na wdrażanie programu i jej możliwości organizacyjnych. Program inaczej będzie wyglądał na uczelni technicznej (politechnice), inaczej na akademii medycznej, a jeszcze inaczej na humanistycznej (uniwersytecie). Wynika to z różnych potrzeb i realiów funkcjonowania poszczególnych typów szkół wyższych. Które uczelnie będą następne? Myślimy w pierwszej kolejności o najlepszych uczelniach w kraju, ale oczywiście, jeśli tylko jakaś inna uczelnia zgłosi się do nas, jesteśmy otwarci na współpracę. Chcielibyśmy, by w przyszłym roku programem Campus było objętych przynajmniej kilka szkół wyższych.

Z jakimi kosztami musi liczyć się uczelnia, która przystępuje do Programu?
Uczelnia nie ponosi żadnych kosztów. Chcemy pomagać uczelniom w Polsce w tzw. otwieraniu okien na świat, dlatego decydując się na ten program uczelnia tylko zyskuje. Jej zadaniem jest przygotowanie i bieżące uaktualnianie treści serwisów. My udostępniamy technologię, specjalne serwisy, urządzenia, przygotowujemy całą kampanię informacyjną na uczelni (plakaty, banery, punkt informacji i sprzedaży usług - Przystanek). Obie strony muszą ze sobą jednak współpracować, by taki program mógł być wdrożony w życie. Dlatego istotna jest otwartość na nowe technologie i idee ze strony uczeni.

Czy planowane są kolejne usługi, serwisy?
Program na SGH dopiero wystartował, na pewno stale będzie się rozwijał. Już są planowane nowe serwisy, np. Biblioteka, Informacje z dziekanatu. Wkrótce chcemy otworzyć na SGH bezprzewodowy dostęp do Internetu (hot-spot W-LAN), dzięki któremu każdy student lub pracownik naukowy mający urządzenie przenośne (PDA notebook) będzie mógł bardzo szybko i tanio łączyć się z internetem na uczelni. SGH jest pionierem tego projektu, który sprawdza nowe rozwiązania. Z tej wiedzy będziemy czerpać, by nowe rozwiązania były jeszcze lepsze.

W semestrze letnim przygotowany jest kolejny etap programu Campus dla studentów SGH. Na czym on będzie polegał?
Tak, Campus jest wielopłaszczyznowym projektem. Fundujemy pracownie komputerowe, od dwóch lat uczestniczymy w projekcie Internet dla szkół, pod patronatem Prezydenta RP, w którym fundowaliśmy nagrody dla najlepszych pracowni komputerowych. Od przyszłego roku chcemy poszerzyć tą działalność o współpracę z warszawską SGH, cykl różnych wykładów dotyczących marketingu, technologii komórkowej i usług. W projekcie tym chcemy również dać możliwość odbycia stażu studentom SGH, w dogodnym dla nich terminie, np. w trakcie wakacji. Wiemy bowiem, jak trudna jest obecnie sytuacja na rynku pracy, nawet dla absolwentów najlepszych uczelni i jak ważna przy podejmowaniu pierwszej pracy jest odbyta praktyka zawodowa. Liczymy też na to, że niektóre z osób odbywających u nas staż po skończeniu studiów zostanie w przyszłości naszymi pracownikami.
My też wiemy, jak perspektywiczną grupą ludzi są studenci i cieszymy się, że Państwo postanowiliście w nią zainwestować, tworząc właśnie dla studentów tak innowacyjny program komunikacji. Dziękuję za rozmowę.