Supersolidna konstrukcja notebooków ThinkPad pozwoliła im już ósmy kwartał
z rzędu prowadzić pod względem niezawodności wśród komputerów osobistych
Firma Lenovo ogłosiła, że zajęła czołowe miejsca w rankingu świadomości marki notebooków i zadowolenia klientów. Wyniki takie zostały opublikowane w raporcie przygotowanym za czwarty kwartał ubiegłego roku przez Technology Business Research (TBR). W opracowaniu zatytułowanym „Badanie zadowolenia klientów oraz zachowań firm kupujących produkty IT: notebooki” notowania produktów Lenovo za czwarty kwartał 2006 r. uległy znacznej poprawie. Wyniki firmy przyćmiły stosunkowo umiarkowane przyrosty, uzyskane przez największych konkurentów.
W czwartym kwartale 2006 r. notebooki Lenovo ThinkPad uzyskały wyższy wskaźnik świadomości marki niż produkty konkurencyjnych firm. Marka ThinkPad była najczęściej wskazywana jako „wyróżniająca się z tłumu”. Raport zauważa, że postrzegana wartość oferowana przez notebooki ThinkPad stale się zwiększała przez cały zeszły rok, pozwalając firmie Lenovo osiągnąć pozycję lidera.
Od ośmiu kwartałów Lenovo dominuje pod względem niezawodności sprzętowej, co potwierdza utrwaloną od dawna reputację notebooków ThinkPad w zakresie ich trwałości i wyjątkowej jakości konstrukcyjnej. W stosunku do poprzednich kwartałów poprawiły się wyniki Lenovo w wielu kategoriach rankingu. Uznanie autorów raportu zyskał znaczący postęp, dokonany przez Lenovo w zakresie wartości oferowanej przez notebooki, łatwości współpracy handlowej z Lenovo, czasów naprawy i ogólnego zadowolenia.
Raport TBR zauważa, że Lenovo to jedyny producent PC uwzględniony w opracowaniu, który utrzymał przez dłuższy czas silną pozycję konkurencyjną pod względem niezawodności sprzętowej. Postępy Lenovo w ciągu ostatnich pięciu okresów raportowych przełożyły się na ogólnie wyższą lokatę.
Raport TBR wskazał, że Lenovo od dawna słynie z jakości konstrukcyjnej i wysokiej niezawodności. Lenovo utrzymało znakomitą pozycję w dziedzinie konstruowania notebooków, dzięki czemu zachowało pozycję lidera przez trzy ostatnie okresy raportowe. Wśród innowacyjnych elementów konstrukcyjnych notebooków Lenovo znaleźć można technologie amortyzujące Roll Cage i Active Protection System, które chronią strukturę i wewnętrzne komponenty notebooka.
Wykonana ze stopu magnezu klatka Roll Cage amortyzuje wstrząsy, otaczając najważniejsze części wewnętrzne twardą osłoną, która zmniejsza siły działające na komponenty podczas ewentualnego upadku notebooka. Podzespoły, w tym dysk twardy, są instalowane w jednoczęściowej klatce z magnezu, która zapewnia lepszą ochronę niż tradycyjne obudowy, a jednocześnie nie zmniejsza funkcjonalności. Razem z mechanizmem Active Protection System oraz technologiami ThinkVantage, całość oferuje solidną ochronę przed kosztownymi uszkodzeniami.
System Active Protection System wykorzystuje wbudowany i konfigurowalny czujnik ruchu do ochrony cennych danych. APS cały czas monitoruje położenie notebooka i w przypadku wykrycia upadku lub podobnego zdarzenia, chwilowo zatrzymuje dysk twardy, żeby zapobiec jego uszkodzeniom. Zapewnia to czterokrotnie skuteczniejszą ochronę przed uszkodzeniem podczas upadku urządzenia niż systemy bez tej funkcji. W notebookach ThinkPad działa też system HDD Shock Absorber, który chroni przed uszkodzeniami, do jakich mogłoby dojść podczas stawiania notebooka na twardej powierzchni w czasie jego pracy. Oferuje on ochronę o 30 procent wyższą niż sama obudowa notebooka.
Przygotowywane przez TBR „Badanie zadowolenia klientów oraz zachowań firm kupujących produkty IT” to kwartalny raport, bazujący na danych zebranych w ciągu sześciu poprzedzających go miesięcy. Najnowszy opublikowany raport uwzględnia dane od lipca do grudnia 2006 r. Jego odbiorcami są duże amerykańskie i kanadyjskie przedsiębiorstwa, które w ciągu nadchodzącego roku chcą kupić co najmniej 100 notebooków.
Informacje o Lenovo Lenovo jest trzecim pod względem wielkości producentem komputerów PC na świecie. Model biznesowy oparty jest na innowacyjności, wydajności operacyjnej oraz inwestycjach w rozwijające się rynki. Firma, która powstała poprzez przejęcie działu komputerów osobistych IBM przez Lenovo Group, posiada centra badawcze w Yamato (Japonia), Pekinie, Szanghaju i Shenzhen (Chiny) oraz w Raleigh (USA). Lenovo rozwija, produkuje i wprowadza na światowe rynki niezawodne, bezpieczne oraz łatwe w obsłudze urządzenia z zakresu komputerów i elektroniki użytkowej. Więcej informacji znajduje się na stronie www.lenovo.com/pl