Wartościowanie ruchu organicznego w SXO

SXO (Search Experience Optimization) to strategia łącząca SEO oraz UX. Dzięki niej witryna zdobywa nie tylko ruch organiczny, ale także go wartościuje z myślą o konwersji. Podczas realizacji SXO należy zwrócić szczególną uwagę na dwa aspekty – pozycjonowanie stron oraz budowanie użytecznych rozwiązań dla użytkowników.

Czym jest SXO i dlaczego warto wybrać tę strategię?

Dzięki SXO strony internetowe mogą nie tylko pozyskiwać ruch, ale także go monetyzować. Wykorzystuje się do tego SEO oraz UX. Aby odnieść sukces, należy zadbać o szereg aspektów – z myślą o użytkownikach i wyszukiwarce. Dzięki działaniom SEO i UX strona internetowa może przyciągać uwagę oraz prowadzić do konwersji. Wartościowanie ruchu polega na „zachęcaniu” użytkowników do wykonania określonej akcji (np. realizacji transakcji online w sklepach internetowych). Łatwo więc wywnioskować, że SXO ma szczególne znaczenie w e-commerce.

Przedsiębiorcy niejednokrotnie zastanawiają się, czy strategia Search Experience Optimization może być wdrożona dla biznesu lokalnego. Okazuje się, że jest to możliwe. Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie stron Chorzów – lub w jakimkolwiek innym mieście – dobierz frazy kluczowe tak, aby SEO było realizowane w sposób maksymalnie efektywny. Następnie należy zaprojektować stronę z myślą o UX, aby pozyskiwany ruch prowadził jak najczęściej do konwersji.

Jak zadbać o SXO?

Strategia SXO to w pewnym sensie rozszerzenie pozycjonowania stron (https://semcore.pl/pozycjonowanie/) o wcześniej wspomniane UX. Wówczas realizuje się nie tylko SEO, ale także buduje rozwiązania w trosce o użyteczność użytkowników. Istnieje szereg technik SXO, które są szczególnie skuteczne i efektywnie sprawdzają się w niemal każdym przypadku. Na czym warto się skupić?

Przyspieszenie czasu ładowania strony oraz optymalizacja pod Core Web Vitals. Nie możesz pozwolić na to, aby użytkownik zbyt długo czekał na załadowanie się witryny. Każda sekunda jest na wagę złota. Im krótszy czas ładowania, tym lepiej (i większa szansa na konwersję). Core Web Vitals to wskaźniki zaprojektowane przez Google, które opierają się na analizie strony pod kątem prędkości wczytywania oraz tego, w jaki sposób integrują ze sobą i użytkownikiem poszczególne zasoby wyświetlane na ekranie. Im lepszy wynik, tym lepiej. Core Web Vitals możesz sprawdzić przy pomocy narzędzia Lighthouse lub na portalu web.dev.

Treści wysokiej jakości zoptymalizowane pod UX to kolejny ważny element SXO. Jeszcze do niedawna tworzyło się content SEO. Dziś istotny jest także UX writing. Należy dopasować content do potrzeb użytkownika – wyeksponować najważniejsze elementy, wzbogacić go grafikami, a może czasem także materiałami wideo. Istotnym elementem jest także odpowiednie zaimplementowanie treści na stronie, aby były one jak najlepiej czytelne. Dodatkowo w myśl SXO na stronie z tekstem umieszcza się linki wewnętrzne (pod różną postacią), aby kierować potencjalnych klientów do najważniejszych podstron, na przykład produktów oraz kategorii.

Czy SXO jest tylko dla e-commerce?

Strategia SXO może być zrealizowana na praktycznie każdej stronie internetowej, nie tylko w sklepach internetowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączenie SEO oraz UX wdrożyć na firmowej wizytówce. Wówczas konwersją jest zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego, skorzystanie z live chatu lub jeszcze inne, jasno określone zdarzenie.

Należy wiedzieć, że podczas realizacji strategii SXO optymalizuje się również witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. Wielu użytkowników korzysta na co dzień ze smartfonów, a nie komputerów. Serwis musi być responsywny, w przeciwnym wypadku trudno będzie osiągnąć wysoki współczynnik konwersji. Dodatkowo samo zdobycie wysokiej pozycji w Google staje się wyzwaniem, ponieważ algorytm ceni strony dopasowane do potrzeb odbiorców – czyli te zoptymalizowane, responsywne i z wartościową treścią.

Zanim strategia SXO zostanie wdrożona, przeprowadza się kompleksowy audyt serwisu internetowego. Jego celem jest znalezienie błędów oraz przestrzeni, których optymalizacja pod SEO oraz UX wspomoże generowanie ruchu i przyczyni się do wzrostu konwersji.

grafiki: materiał partnera


data ostatniej modyfikacji: 2022-08-11 16:44:47
Komentarze
 
Polityka Prywatności