Miło nam poinformować, że ponad 100 tysięcy osób obejrzało filmy wyświetlane w kinach pod gwiazdami w czasie trwającej całe lato akcji Orange Kino Letnie. Największą popularnością cieszyły się projekcje na sopockim molo, obejrzało je 62 tysiące osób. Kolejnych 35 tysięcy widzów zasiadło na zakopiańskich Krupówkach a prawie 10 tysięcy oglądało filmy w jeżdżącym po kraju Wagonie Filmowym
To już druga edycja wakacyjnego projektu filmowego Orange i firmy Outdoor Cinema specjalizującej się w evenatach audiowizualnych. W tym roku wydarzenie zostało przygotowane we współpracy z miastami partnerskimi – Sopotem i Zakopanem oraz z PKP Intercity. oraz we współpracy z Kąpieliskiem Morskiem Sopot, Stowarzyszeniem Turystycznym Sopot i Biurem Promocji Zakopanego. W ramach akcji w dwóch najpopularniejszych polskich kurortach można było za darmo oglądać seanse filmowe wyświetlane na specjalnie przygotowanych „salach kinowych”, pod gołym niebem.
Zainteresowanie tegoroczną ofertą nietypowego kina było ogromne. Liczba osób przychodzących na seanse przekroczyła oczekiwania organizatorów. By zająć miejsce na leżaku lub góralskiej ławie, widzowie przychodzili do kina na godzinę przed seansem. W obu miejscowościach konieczne okazało się zwiększenie liczby miejsc na widowni. Ogółem zorganizowano 453 seanse, które obejrzało ponad 100 tysięcy widzów. Pokaz zamykający tegoroczną edycję projektu odbył się w ostatni weekend sierpnia.
W repertuarze Orange Kino Letnie znalazło się 99 najciekawszych tytułów filmowych ostatnich lat. Wśród nich każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Tytułami najchętniej oglądanymi były: "Slumdog. Milioner z ulicy", "To nie tak jak myślisz, kotku", "Sen Kassandry", "Pulp Fiction", "Frida", "Vicky, Cristina, Barcelona", "Wszystko gra", "Coco Chanel" a rekord popularności pobił "Step Up - taniec zmysłów" - niemal 2 tysiące widzów w Sopocie i przeszło 800 w Zakopanem.
Bardzo ciekawym elementem projektu Orange Kino Letnie był Wagon Filmowy, oficjalnego przewoźnika projektu - spółki PKP Intercity. Przez całe wakacje kursował on pomiędzy Sopotem, a Zakopanem łącząc zimową i letnią stolicę Polski. Podczas każdej podróży, pasażerowie mogli oglądać wyświetlane filmy. W czasie wakacji wagon pokonał swoją trasę 71 razy, dzięki czemu filmy obejrzało blisko 10 tysięcy podróżnych.
Projekt ten miał szerokie wsparcie marketingowe. Działania komunikacyjne objęły telewizję (TVN, TVN 24, TVN Style), radio (Radio Zet, Planeta Fm), prasę (Gazeta Wyborcza) i Internet (Wirtualna Polska). W ramach działań ATL prowadzona była także półtoramiesięczna kampania billboardowa na terenie Małopolski, Trójmiasta i Warszawy i dwumiesięczna kampania citylightowa na terenie Małopolski, Trójmiasta i Warszawy. Dodatkowo nawiązano również współpracę z siecią salonów prasowych Empik.com i siecią bankomatów Euronet.
Projektowi towarzyszy strona internetowa www.orangekinoletnie.wp.pl . Można na niej znaleźć galerię zdjęć z Sopotu i Zakopanego, a nawet obejrzeć film opowiadający o projekcie i przypominający emocje z nim związane. W ciągu dwóch miesięcy tegorocznej edycji Orange Kino Letnie, odwiedziło ją blisko 400 tysięcy internautów.
Outdoor Cinema jest jedną z pierwszych firm w Polsce, która w sposób profesjonalny, pracując na sprzęcie o najnowocześniejszej technologii, zajęła się organizacją nietypowych pokazów filmowych. Stacjonarne kino letnie, kino objazdowe, kino samochodowe, projekcje na plaży, na dachu wieżowca, a nawet na wodzie - to tylko część możliwości. Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2009 to kolejny sukces firmy. Na najbliższy rok Outdoor Cinema planuje kontynuację projektu i nowe niespodzianki dla wszystkich miłośników kina. Więcej informacji na stronie www.outdoorcinema.pl