Jean Baudrillard, Społeczeństwo konsumpcyjne, jego mity i struktury

Jedna z najważniejszych książek Jeana Baudrillarda. Konsumpcja stała się dla nas moralnością i na naszych oczach niszczy podstawy człowieczeństwa, to jest równowagę między mitem a logosem, którą utrzymywała myśl europejska od czasów greckich. Jak pisze autor: „Tak jak społeczeństwo średniowieczne znajdowało równowagę między konsumpcją a diabłem, tak nasze znajduje swoją między konsumpcją a jej oskarżeniem”.

Jean Baudrillard (ur. 1929) – francuski socjolog i filozof kultury, jeden z najoryginalniejszych krytyków globalizacji, obdarzony apokaliptyczną wyobraźnią i rozpoznawalnym stylem. Zainteresowany społeczeństwem postindustrialnym i kulturowymi skutkami rozwoju technik rzeczywistości wirtualnej, autor teorii symulakrów. Teoretyk fotografii i fotograf. Po polsku ukazała się jego Ameryka (Sic! 1998), rozmowy Przed końcem (Sic! 2001), Pakt jasności. O inteligencji Zła (Sic! 2005), Duch terroryzmu. Requiem dla Twin Towers (Sic! 2005), O uwodzeniu (Sic! 2005), Symulakry i symulacja (Sic! 2005), Wojny w Zatoce nie było (Sic! 2006), W cieniu milczącej większości (Sic! 2006) i Spisek sztuki (Sic! 2006).

 

Patron medialny: Le Monde diplomatique, edycja polska

 

Jean Baudrillard, Społeczeństwo konsumpcyjne, jego mity i struktury (La societé de consommation, ses mythes, ses structures), przeł. Sławomir Królak, Sic!, Warszawa 2006, ISBN 83-60457-15-8, 284 s., cena 34,90 zł.


Komentarze
Polityka Prywatności