W państwie strachu nikt nie jest bezpieczny

Nie tylko życie i kariera artystów były uzależnione od polityki i służb bezpieczeństwa. Enerdowska policja polityczna Stasi była wszechobecna i przerażająco profesjonalna, niszczyła nie tylko swoich wrogów, zastraszyła skutecznie większą część społeczeństwa, które by osiągnąć swoje małe marzenia w socjalistycznym raju musiało iść na moralnie wątpliwe kompromisy… Interakcje ludzkie były zdominowane przez tajemnice, kłamstwa i strach. „Życie na podsłuchu” świetnie oddaje tę atmosferę.

Christa-Maria, przyjaciółka  głównego bohatera dramatopisarza  Georga Dreymana  za cenę lekarstw i kariery aktorskiej sypia z ministrem kultury, a następnie zostaje tajnym współpracownikiem służb bezpieczeństwa. Sąsiadka  nie ostrzega o podsłuchu by jej córka mogła pozostać na studiach. Atmosfera strachu panuje również wewnątrz służb bezpieczeństwa, jeden mały żart, przekreśla karierę.

Komentarze
Polityka Prywatności