W weekend otwarcia „Pachnidło” obejrzało ponad 100 tys. widzów. To jeden z najlepszych wyników ostatnich miesięcy w polskich kinach. „Pachnidło” osiągając wynik 1589 osób na kopię pokonało wyniki otwarcia m.in. filmy „Apocalypto”, Mela Gibsona, „Piła III”, „Eragon”, „Wpuszczony w kanał”, „Sezon na misia” czy „Diabeł ubiera się u Prady”. Film „Pachnidło” był bezapelacyjnie najchętniej oglądanym filmem minionego weekendu.
Ekranizacja bestsellerowej powieści Patricka Suskinda jest hitem nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech, Hiszpanii czy Rosji.
O możliwość wyreżyserowania tego filmu starali się m.in. Martin Scorsese, Tim Burton, Miloš Forman, Ridley Scott a swego czasu nawet sam Stanley Kubrick. Niemożliwego, zdawałoby się, zadania przełożenia świata zapachów na język filmu podjął się Tom Tykwer (m.in. „Lola, Biegnij Lola”, „Księżniczka i Wojownik”). Opinie krytyków i przede wszystkim widzowie potwierdzają, że mu się udało.
Film dystrybuowany jest prze Gutek Film i Instytucję Filmową Max Film.
„Volver” film wprowadzony przez Gutek Film 29 wrześnie po 16 tygodniach grania przekroczył właśnie liczbę 250 tys. widzów.