Już na przełomie lutego i marca do księgarń trafią kolejne tytuły z serii Key Concepts:
Bieda (R. Lister) Koncepcje „ja” (A. Elliott) Prawa człowieka (M. Freeman).
Następne: Prawa mniejszości (J. Jackson Preece) i Etniczność (S. Fenton) – zostaną opublikowane w drugiej połowie marca. Seria Key Concepts, którą Wydawnictwo Sic! zakupiło od prestiżowej oficyny brytyjskiej Polity Press, prezentuje kluczowe pojęcia nauk społecznych, używane m.in. w socjologii, politologii, stosunkach międzynarodowych, ekonomii, dziennikarstwie i kulturoznawstwie.
Składa się na nią dwadzieścia tomów – zwięzłych (około 200 stron), napisanych przystępnie i zachowujących najwyższe standardy publikacji profesjonalnej. Autorami poszczególnych opracowań są wykładowcy brytyjskich uczelni, specjaliści w swoich dziedzinach. Każdy tytuł został też zaopiniowany przez ekspertów. Patronat nad polską edycją objął profesor Zygmunt Bauman.
Książki z serii Key Concepts adresowane są przede wszystkim do studentów, naukowców, publicystów oraz nauczycieli i uczniów wyższych klas szkół średnich, ale nie tylko – także do wszystkich zainteresowanych problemami współczesnego życia społecznego i politycznego. Lektura serii pozwala opanować i/lub uporządkować niezbędne pojęcia, dające podstawową orientację w danym temacie, a jednocześnie konieczne do dalszego zgłębiania zagadnienia. Dostarcza też nowoczesnych narzędzi niezbędnych każdemu, kto chce kompetentnie zabierać głos w debacie publicznej lub tylko krytycznie się jej przysłuchiwać.
„O takich monografiach każdy student socjologii marzy: zwięzłe, choć ogarniające całość istniejącej wiedzy o przedmiocie, napisane przez znakomitych specjalistów, a przejrzyście skonstruowane i przejrzyście wyłożone, naraz zaoszczędzające żmudnych poszukiwań i zachęcające do dalszych, świadomie ukierunkowanych studiów. A zestaw tytułów tak jest przez redaktorów serii skomponowany, by dostarczyć rzetelnej informacji o każdym zagadnieniu, przez jakie przyjdzie studentom przegryzać się w trakcie ich studiów” (Zygmunt Bauman).
Pierwsze cztery tytuły serii: Fundamentalizm (S. Bruce), Konsumpcja (A. Aldridge), Rynek (A. Aldridge) i Władza (J. Scott), ukazały się we wrześniu 2006.
Patroni medialni serii: Gazeta Studencka, Onet.pl