INLAND EMPIRE

Od dawna oczekiwany film Davida Lyncha zrealizowany częściowo w Polsce z udziałem gwiazd światowego i polskiego kina. „INLAND EMPIRE miał swoją premierę na ostatnim festiwalu w Wenecji, gdzie David Lynch odebrał nagrodę honorową za całokształt twórczości, po projekcji zaś otrzymał owacje na stojąco. „INLAND EMPIRE wzbudził na Lido wiele dyskusji, ale ogólne przyjęcie filmu należy ocenić bardzo pozytywnie. W recenzjach podkreśla się znaczący udział Polaków, jak również interesujący sposób ukazania w filmie miasta Łodzi.

2.jpgO INLAND EMPIRE mówi się również, iż jest najbardziej zawikłanym i pokrętnym filmem w dorobku Lyncha. Reżyser opowiada historię powstawania remake'u pewnego filmu. Chociaż zadanie wydaje się proste, okazuje się, że nad scenariuszem wisi fatum, które w znaczący sposób wpłynie na pracę filmowców, a zwłaszcza odtwórczyni głównej roli (Laura Dern).

Ta historia pewnej kobiety, która znajduje się w poważnych kłopotach. Jest tutaj także pewna tajemnica i to w zasadzie wszystko, co chciałbym w tej chwili powiedzieć na ten temat.”

David Lynch

To zaszczyt pracować z nim, uczestniczyć w  tworzeniu tego niezwykłego, nowego głosu, jaki pojawia się w świecie filmu. W filmach Davida podoba mi się to, że potrafi je nasycić czymś takim, że stają się bardzo ludzkie. Każe aktorowi łączyć w sobie najpiękniejsze i najbrzydsze cechy i wtedy doznajesz uczucia wyzwolenia"

Julia Ormond

 INLAND EMPIRE Davida Lyncha to trzygodzinna dawka filmowej adrenaliny dla każdego wielbiciela kina. Cała olśniewająca technika wykorzystana w filmie służy pokazaniu wzruszającej historii, która rozwija się w oparciu o pomysły Lyncha znane już z Zagubionej autostrady. Reżyser opowiada o kruchości ludzkiej egzystencji, sposobach, w jaki zaborczy mężczyźni niszczą kobiety, które kochają i nienawidzą oraz o walce o odnalezienie prawdy w zdominowanej przez media kulturze.

Jim Hemphill, Reel

INLAND EMPIRE wciąga i intryguje. To prawda, nie jest łatwe w odbiorze, dopuszczając różnorodne interpretacje. Każdy widz może ten film zrozumieć w inny sposób.”

Barbara Hollender, Rzeczpospolita

„Halucynogenna przejażdżka”.

Artur Cichmiński, Stopklatka

„Czysty Lynch... Sekundę po obejrzeniu tego enigmatycznego i zarazem magicznego filmu obiecujesz sobie, że do niego powrócisz, by zgłębić jego najmroczniejsze tajemnice” .

Jean-Luc Douin, Me Monde, 8 września 2006

„Laura Dern jest absolutnie FANTASTYCZNA od samego początku do samego końca. INLAND EMPIRE to mistrzowska opowieść o wciąż rozrastającym się imperium filmu. Wspaniały hołd oddany krainie kina, której stolicą jest Lynch”.

Olivier Seguret, Liberation, 7 września 2006

„Lynch jest jak labirynt, po którym biegasz, niecierpliwie oczekując wskazówek”.

Die Welt, 8 września 2006

„Niektóre sceny pod względem technicznym  są wprost genialne”.

James Christopher, The Times, 7 września 2006

„Tajemniczy nastrój filmu przeszywa widza. INLAND EMPIRE z całą stanowczością powinien być obejrzany kilka razy”.

Dave Calhoun, Time Out, 13 września 2006

„Magiczny, fascynujący i hipnotyzujący. Laura Dern grająca główną rolę jest znakomita, a jej talent aktorski wszechstronny”.

Widescreen, 7 września 2006

Grind House           vol.1                                                                           11 maja        2007                              

USA, 2006

Scenariusz, reżyseria, produkcja:  Quentin Tarantino („Pulp Fiction”), Robert Rodriguez („Sin City”)

Dwaj mistrzowie kina ponownie zwarli szyki. Tym razem stworzyli unikalne dzieło,
na które składają się ich dwa autorskie sześćdziesięciominutowe filmy grozy. Obydwa filmy prezentują i podsumują dotychczasowe dokonania  twórców.

Grind House, def.

Miejskie kino, które swoją świetność przeżywało w latach 30. i 40. w USA. Na program Grind House nazywany „grinding out“ składały się dwa filmy klasy „B” emitowane jeden po drugim.


Komentarze
Polityka Prywatności