"Storyboard - ruch w sztuce filmowej"

Od 20 maja w księgarniach można kupić „Storyboard - ruch w sztuce filmowej”, najnowszą książkę Wydawnictwa Wojciech Marzec. Podręcznik dla filmowców, twórców reklam, rysowników, ale też wszystkich zainteresowanych tajnikami powstania zachwycających wizualnie produkcji filmowych. Obok wielu praktycznych wskazówek dotyczących rysowania autor doradza jak zorganizować warsztat pracy, żeby otrzymywać dochodowe zlecenia i być konkurencyjnym na rynku.


Storyboard jest jednym z podstawowych narzędzi dla twórców reklam, które pozwala nakreślić klientom wygląd reklamy jeszcze przed jej realizacją. Sam autor zrealizował ich ponad dwa tysiące, a książka zawiera mnóstwo porad dla pragnących rozpocząć przygodę w zawodzie. Autor publikacji dużą uwagę poświęca tworzeniu portfolio i CV, nawiązywaniu kontaktów w branży i prowadzeniu własnej firmy.

W tym zawodzie, jak mówi Mateusz Rakowicz, najbardziej rozchwytywany polski storyboardzista - nie ma miejsca dla artystów-lekkoduchów: "Artystą może być tylko dobry biznesmen, bo często żyje się tylko z komercyjnych realizacji". Najważniejsze cechy u storyboardzisty to: chęć pracy po godzinach, dotrzymywanie terminów, duża odporność na stres oraz umiejętność komunikatywnego szkicowania.

O AUTORZE
Mark Simon jest związany z amerykańską branżą filmową od ponad 20 lat. Jego doświadczenie obejmuje reżyserowanie i produkcję filmów fabularnych i animowanych, nadzorowanie efektów wizualnych a także tworzenie storyboardów. Brał udział w ponad 2,5 tys. produkcjach (filmy, seriale, reklamy) i zdobył ponad 40 międzynarodowych nagród. Autor książek "Storyboard - ruch w sztuce filmowej", "Facial Expressions - A Visual Reference for Artists.", "The Thriving Artist" oraz "Producing Independent 2D Character Animation". Współtwórca komputerowych programów do tworzenia animacji. Udziela wykładów na całym świecie i regularnie publikuje artykuły w "Animation Magazine", "Animation World Network" oraz w "Cinefex", "Bizjournals" i "MovieMaker Magazine".

Komentarze
Polityka Prywatności