Bitwa pod Grunwaldem według Tomasza Bagińskiego

Jeden z najbardziej uzdolnionych polskich rysowników i animatorów z okazji 600-lecia Bitwy pod Grunwaldem przygotował specjalne spoty promujące obchody rocznicy. Projekt Tomasza Bagińskiego bazuje na słynnym obrazie Jana Matejki, którym nominowany do Oscara reżyser zachwyca się od dzieciństwa. W jednym z wywiadów powiedział: „Tak naprawdę chodziło o sam pomysł.

Pierwsze uczucie, gdy widzi się ten obraz to się widzi jakąś chmurę chaosu, a później, gdy zaczyna się zdobywać wiedzę na temat tego obrazu, ten chaos zaczyna się porządkować. Przyszedł mi do głowy pomysł przetłumaczenia tego obrazu w sposób uporządkowany. Wystarczy rozbić ten obraz i okazuje się, że to ma przestrzeń, nie jest płaskie, ten miecz jest bardziej z przodu, ta osoba jest bardziej z tyłu i wszystko układa się w logiczną całość."


W spotach promocyjnych wystąpili: Eryk Lubos ("Moja Krew", "Dom zły") jako Rycerz Korony oraz Henryk Dąbrowski ("Pittbull", "Wydział zabójstw") w roli Rycerza Zakonu Krzyżackiego. Na oficjalnej stronie studia Platige Image można obejrzeć materiał z realizacji projektu, przy którego realizacji wykorzystano m.in. technikę motion capture, green screen, oraz storyboardy.

<embed src="http://blip.tv/play/gdUjgeqTVgI%2Em4v" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Niedawno do sprzedaży trafiła wydana przez Wydawnictwo Wojciech Marzec książka poświęcona sztuce storyboardu, o której Bagiński powiedział: "W ciągu kilkunastu lat pracy wielokrotnie wspomagałem się storyboardem. Czy rysując go sam, czy korzystając z pomocy rysowników. Zawsze było to ważne wsparcie, często było absolutnie konieczne. Trochę żałuję, że kiedy sam zaczynałem karierę jako filmowiec nie miałem do dyspozycji takich podręczników jak "Storyboard - ruch w sztuce filmowej". Uniknąłbym wyważania wielu już otwartych drzwi, przecierania dawno przetartych szlaków, znacznie szybciej przyswoiłbym sobie nazewnictwo, słownik fachowy, oszczędził sobie trochę nerwów."

Spoty wyprodukowało studio Platige Image w ramach kampanii Grunwald - Walka 600-lecia na zamówienie Narodowego Centrum Kultury oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Komentarze
Polityka Prywatności