Nakładem wydawnictwa Carta Blanca na polskim rynku właśnie ukazała się głośna w Wielkiej Brytanii książka pt. „Cena plotki. Naga prawda o dziennikarzach i celebrytach" (Tabloid Girl). Autorka „Ceny plotki” Sharon Marshall jest brytyjską dziennikarką i prezenterką telewizyjną, która przez ponad 10 lat pracowała w gazetach tabloidowych przy Fleet Street w Londynie. W swojej książce w sposób zabawny i lekko ironiczny opisuje kulisy funkcjonowania brytyjskiego show biznesu oraz tego jak rodzą się „plotkarskie newsy”.
Książka, która zelektryzowała świat brytyjskiego show-biznesu i mediów już od końca marca na polskim rynku.
"Cena plotki. Naga prawda o dziennikarzach i celbrytach" autorstwa Sharon Marshall, ukazuje prawdziwy świat brytyjskich mediów i show biznesu zza kulis. Autorka w sugestywny sposób opisuje najciekawsze historie ze swojej ponad dziesięcioletniej pracy w siedmiu brytyjskich magazynach tabloidowych. Wszystkie postaci i sytuacje, jakie znajdziemy w książce są autentyczne. W swoich wspomnieniach Marshall zmieniła jedynie niektóre nazwiska osób. Ta książka obnaża prawdę o tym, co robią reporterzy, żeby zdobyć materiał na pierwszą stronę gazet, a co same gwiazdy by ściągnąć ich uwagę bądź od niej uciec. Lektura obowiązkowa dla wszystkich fanów celebrity shows, dla kochających plotki, ale także dla tych, którzy chcieliby znaleźć się, choć na chwilę, w redakcji londyńskiego dziennika.
Kto z nas nie przegląda czasami kolorowych magazynów, popularnych plotkarskich gazet codziennych, czy portali internetowych? Kogo nie ciekawią pikantne szczegóły z życia gwiazd? Jakie miejsce może być lepsze, by być na bieżąco z wszystkimi gorącymi skandalami ze świata show-biznesu, jeśli nie redakcja londyńskiego tabloidu! Co robią reporterzy, żeby tylko zdobyć materiał na pierwszą stronę gazety, a co celebryci, żeby się na niej znaleźć? Na te i inne pytania w niezwykle zabawny i do bólu szczery sposób odpowiada Sharon Marshall w książce "Cena plotki. Naga prawda o dziennikarzach i celebrytach".
Młoda dziewczyna, pełna entuzjazmu i głodna wrażeń początkująca dziennikarka, wyjeżdża do Londynu by spełnić swoje marzenie, znaleźć się w centrum wydarzeń i pracować z gwiazdami show-biznesu. Tuż po przybyciu na miejsce zderza się jednak z twardą, czasem brutalną rzeczywistością - nie tak łatwo zdobyć etat i zacząć pisać dla poczytnego tabloidu. Po pół roku wydzwaniania do redakcji i wielu bezowocnych próbach umówienia się na rozmowę kwalifikacyjną Sharon dostaje szansę pracy w jednym z londyńskich tabliodów. Rzucona na głęboką wodę, każdego dnia poddawana jest próbie przetrwania. Biega w lateksowym kostiumie, wciela się w rolę kelnerki na przyjęciu dla gwiazd, spędza dzień jako statystka na planie "Przyjaciół", chodzi na imprezy swingersów albo na randki z Davidem Hasselhofem. A wszystko po to, by zdobyć newsa, prześcignąć konkurencję i spełnić oczekiwania szefa. Czy świat celebrytów pociągnie ją na dobre? Jaką cenę przyjdzie jej zapłacić za pracę w rozgrzanej do czerwoności redakcji londyńskiego tabloidu?
"Cena plotki" to lekko i zabawnie napisana, zajmująca podróż w świat brytyjskiego dziennikarstwa widzianego z perspektywy reporterki magazynu plotkarskiego. Książka opisuje prawdziwe wydarzenia z życia autorki, w którym barwne anegdoty, szokujące metody i bezwzględne realia codziennej walki o materiał na pierwsza stronę gazety są na porządku dziennym.
W Polsce książka w ofercie wydawnictwa Carta Blanca już od końca marca 2011 r.
Więcej informacji na oficjalnej stronie książki