Polska i światowa prasa zachwycona nowym von Trierem

Zaledwie tydzień po światowej premierze na festiwalu w Cannes "Melancholia" Larsa von Triera trafia do polskich kin. Poniżej wybór fragmentów recenzji polskiej i światowej krytyki, które pojawiły się po pierwszym festiwalowym pokazie.

Chce się zobaczyć ten film jeszcze raz, przeżyć z kimś razem tę katastrofę.

Tadeusz Sobolewski, "Gazeta Wyborcza"

"Melancholia" nie budzi we mnie mieszanych uczuć, nie muszę odcyfrowywać swoich wrażeń. Byłem po prostu zachwycony i nie mogę się doczekać kolejnego seansu.

Drew McWeeney, HitFix

Jest w tym filmie coś takiego, co nie daje spokoju.

Malwina Grochowska, filmweb.pl

Rewelacyjna, hipnotyzująca "Melancholia" Larsa von Triera to jak dotąd największe objawienie konkursu.

Paweł T. Felis, "Gazeta Wyborcza"

"Festen" połączone z "Armageddonem".

Peter Debruge, Variety

"Melancholia" jest niezwykle wyrafinowana pod względem wizualnym.

Anna Bielak, stopklatka.pl

Pierwsze i ostatnie sceny filmu są tak piękne, że mógłbym je oglądać na okrągło z niezmienną fascynacją.

Alex Billington, firstshowing.net

Przenosząc na ekran własne lęki i fobie (chętnie się z nich zwierza w wywiadach) [Lars von Trier] nadał im charakter poetyckiego science-fiction.

Janusz Wróblewski, Polityka

Wybitna rola Dunst.

The Playlist

Kluczem do sukcesu filmu jest olśniewająca kreacja Dunst.

Mike Goodridge, Screen Daily

To najbardziej mroczny, najambitniejszy i najbardziej szalony film w karierze Kirsten Dunst.

Jeffrey Wells, Hollywood Elsewhere

Szalenie wciągający i chwilami bardzo poruszający.

Peter Willis, obsessedwithfilm.com

"Melancholia" Larsa von Triera dostarczyła mi bardziej porywających doświadczeń, niż większość filmów, jakie zobaczyłem w tym roku.

Drew McWeeny, Motion Captured

Tylko wielkiego artystę stać na taką szczerość.

Barbara Hollender, Rzeczpospolita


Komentarze
Polityka Prywatności