Weneckie jury z Darrenem Aronofskym na czele przyznało swoje nagrody. Wśród nagrodzonych znalazły się filmy "Wichrowe wzgórza" Andrei Arnold i "Wstyd" Steve'a McQueena. Oba wprowadzi na polskie ekrany Gutek Film. Najlepszym aktorem został Michael Fassbender za rolę w filmie „Wstyd” (Shame).
Bohaterem "Wstydu" jest Brandon (Michael Fassbender - "Bękarty wojny", "Głód"), trzydziestoparoletni mieszkaniec Nowego Jorku, który ma problemy ze swoim życiem seksualnym. Uzależniony od internetowej pornografii nie jest w stanie zbliżyć się do kobiet w prawdziwym świecie. Kiedy wprowadza się do niego jego siostra (Carey Mulligan - "Była sobie dziewczyna", "Drive"), mężczyźnie wszystko zaczyna wymykać się spod kontroli.
"Wstyd", najnowszy film Steve'a McQueena, wielokrotnie nagradzanego za debiutancki "Głód", to odważna obyczajowo opowieść o naturze pożądania, o tym jak wpływa ono na nasze życie i jak nas kształtuje.
Gazeta Wyborcza
Brawa i gwizdy rozległy się po projekcji "Wstydu" (...) Mimo zawstydzenia części męskiej widowni "Wstyd" okazuje się wybitnym filmem. (...) Rola erotycznego antybohatera jest szczytową i najodważniejszą kreacją Michaela Fassbendera. Aktor staje się powoli gwiazdorem nr 1 obecnej dekady.
Hollywood Reporter
Drugi film Steve'a McQueena przyciągnie publiczność i krytykę ostrym portretem uzależnienia od seksu. Za sprawą błyskotliwego, wyuzdanego występu Fassbendera "Wstyd" staje się prawdziwą wycieczką na dziką stronę. Opowieść o naturze pożądania, o tym jak wpływa ono na nasze życie i jak nas kształtuje.
Za najlepsze zdjęcia nagrodzony został Robbie Ryan do „Wichrowych wzgórz”.
"Wichrowe wzgórza" to najnowsza adaptacja klasycznej brytyjskiej powieści, wielokrotnie przenoszonej na kinowy ekran. Tym razem za kamerą stanęła Andrea Arnold, jedna z najciekawszych współczesnych reżyserek, mająca w dorobku nagradzane filmy "Red Road" i "Fish Tank".
Wydane po raz pierwszy w 1847 roku "Wichrowe wzgórza" autorstwa Emily Brontë są opowieścią o wielkiej i niszczącej sile namiętności. Catherine Earnshaw, panna z dobrego domu, kocha z wzajemnością Heathcliffa, człowieka niższego stanu. Niestety, młodzi właśnie ze względu na konwenanse nie mogą wziąć ślubu. Ich niespełnione uczucie wywoła lawinę tragicznych wydarzeń...
Variety
Godna podziwu próba, aby obedrzeć opowieść Emily Brontë z wszelkich ozdobników i dotrzeć do jej nagich, najbardziej pierwotnych elementów.
Hollywood Reporter
Radykalna wersja klasycznej prozy Brontë w reżyserii zdobywczyni Oscara, Andrei Arnold okazała się zupełnie inna od wszystkich poprzedzających ją adaptacji i odświeżająca, niczym spacer o brzasku przez zaśnieżone wrzosowiska Yorkshire. „Wichrowe Wzgórza” Andrei Arnold pokazują jak kino XXI wieku może (i powinno) rewitalizować nawet najbardziej zużyte teksty. (…) Najbardziej udany i satysfakcjonujący film w karierze brytyjskiej reżyserki.