"Za darmo" Chrisa Andersona, a sprawa umowy ACTA

Umowa ACTA wzbudziła ogromne poruszenie wśród internautów i mediów. Wydana w 2011 roku książka Chrisa Andersona "Za darmo" pokazuje, że na tym, co za darmo, możesz nieźle zarobić. Chińskie podróbki markowych ubrań poprawiają wyniki sprzedaży w salonach Diora. To, że ludzie ściągają z sieci pirackie pliki MP3, nie szkodzi muzykom, ale jest dla nich jak najbardziej korzystne.


Udostępnienie za darmo w internecie książki bestsellerowego autora zwiększyło jej sprzedaż w księgarniach.

Jak to jest możliwe, wyjaśnia Chris Anderson, autor bestsellerowego Długiego ogona. Nie tylko wyjaśnia - wprost radzi, jak zarobić na darmowych produktach, podpowiadając między innymi 50 konkretnych modeli biznesowych opartych na "za darmo".

Gdy w 2007 roku grupa Radiohead opublikowała za darmo w internecie swój album In Rainbows, uznano to wydarzenie za punkt zwrotny w dziejach nie tylko kultury, ale przede wszystkim biznesu. Muzycy zrobili to samo co King Gillette, który zbudował przemysłowe imperium, rozdając za darmo maszynki do golenia z wymiennymi ostrzami. Dziś Google daje zaś swoim użytkownikom za darmo wszystko, a firma i tak zarabia krocie. 2.jpg

Za darmo to zaskakujący i prowokujący podręcznik nowego modelu biznesu i marketingu.

Za darmo to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, jak działa biznes w epoce internetu.

Książka ukazała sie nakładem Znaku w ubiegłym roku, ale dzisiaj zyskuje nowy, aktualny kontekst.

Komentarze
Polityka Prywatności