„Biznes po prostu – następny krok” dr. Leszka Czarneckiego to kontynuacja bestselleru „Biznes po prostu”. Nowa pozycja jest adresowana przede wszystkim do właścicieli średnich i dużych firm, a także do menedżerów, zarządów spółek i specjalistów bankowości inwestycyjnej. Książka jest odpowiedzią na pytanie „co robić, jak firma zdobyła już pozycję na rynku?”. Każdy przedsiębiorca zastanawia się, jak dalej rozwijać istniejące przedsięwzięcie, jak stworzyć kolejne albo jak w ogóle zacząć od nowa. Pomagają w tym transakcje fuzji i przejęć.
Nie jest to jednak teoretyczny podręcznik. Jak napisał we wstępie Wiesław Rozłucki, były prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, książkę tę wyróżnia doświadczenie autora, który sam przeprowadził kilkadziesiąt takich transakcji i dzieli się z czytelnikami wiedzą, doświadczeniem, ale także emocjami.
W książce czytelnicy znajdą najważniejsze informacje dotyczące sprzedaży lub kupna firmy widziane oczyma przedsiębiorcy, który albo pozbywa się swojego przedsiębiorstwa, albo inwestuje własne pieniądze kupując kolejne przedsięwzięcie. W każdym rozdziale autor nie tylko opisuje transakcje, w których uczestniczył, ale także omawia najbardziej znane przypadki kupna lub sprzedaży firm w Polsce i na świecie.
Według Leszka Czarneckiego jednym z największych przeżyć w historii każdego przedsiębiorstwa jest wejście na giełdę, dlatego poświęca temu osobny rozdział. Pokazuje też inną drogę rozwoju - zamiast kupowania innej firmy stworzenie podobnego biznesu od zera.
Opisywane przez Leszka Czarneckiego transakcje wiążą się ze sporymi zmianami w przedsiębiorstwach. Dlatego poświęca sporo miejsca emocjom, które towarzyszą nie tylko samemu przedsiębiorcy, ale także wszystkim pracownikom. Autor dzieli się z czytelnikami własnymi emocjami, które towarzyszyły jego ponaddwudziestoletniej karierze zawodowej i radzi, jak sobie z nimi radzić, by ostatecznie osiągnąć sukces.
„Biznes po prostu – następny krok”, wydany przez Muza S.A., jest już do nabycia w największych księgarniach w Polsce.