Cathy Bussey pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego „PRWeek”, czołowego brytyjskiego pisma branży PR. Wcześniej przez osiem lat pracowała jako dziennikarka w różnych gazetach codziennych i czasopismach. Przez pewien czas zajmowała także stanowisko specjalisty od komunikacji w brytyjskim odpowiedniku NFZ. Świat wkracza w epokę małych przedsiębiorstw. Nowoczesne technologie otwierają przed nami takie możliwości, o jakich jeszcze dwadzieścia lat temu nikomu nawet się nie śniło. Coraz częściej można usłyszeć historie o interesach prowadzonych w zaciszu sypialni i wielkich firmach, do których stworzenia wystarczyły laptop i dobry pomysł.
Recesja sprawiła, że PR nabrał jeszcze większego znaczenia. Dobra reputacja jest po prostu niezbędna do przetrwania na rynku. Konsumenci oczekują od biznesu większej przejrzystości i otwartości, a PR jest wyjątkowo przydatnym narzędziem, jeśli chodzi o zaspokojenie tych oczekiwań. W przeciwieństwie do reklamy pozwala osiągnąć pożądane efekty bez specjalnych nakładów finansowych.
Do tego dochodzą rewolucja cyfrowa, rozwój mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter, oraz rosnąca rola komunikacji dwustronnej. Branża PR i media muszą zmienić swoje podejście, ponieważ odbiorcy przestali po prostu być biernymi odbiorcami treści, które usiłuje się im przekazać za pośrednictwem reklamy i PR. Zaczęli masowo wyrażać swoje zdanie na temat tego, co im się proponuje, więc teraz to media i świat biznesu muszą zamienić się w odbiorców i wsłuchać w głos konsumentów.
W niniejszej książce przedstawiono różne tajniki branży PR, które jej przedstawiciele najchętniej zachowaliby dla siebie. Dzięki niej każdy przedsiębiorca może poprowadzić sam działalność w zakresie PR, a w efekcie zaoszczędzić pieniądze. Niezależnie od tego, czy dopiero uruchamiasz, czy już posiadasz własną firmę, czy też podjąłeś pracę w dziale marketingu lub PR i chcesz się trochę poduczyć, niniejsza książka powstała po to, by wyjaśnić ci zasady PR i ułatwić ich owocne wykorzystanie.