Koniec pierwszego półrocza to czas podsumowań. Oficyna Wydawnicza Impuls potwierdziła w nim swoją pozycję wśród wydawców książki naukowej i akademickiej, publikując ponad siedemdziesiąt nowych tytułów, docierając do licznej rzeszy wymagających czytelników: pedagogów, terapeutów, rodziców itd. Nasze książki zdobyły też liczne nagrody i wyróżnienia, zarówno branżowe, jak i czytelnicze.
W minionym półroczu wprowadzono również na rynek ponad sto książek elektronicznych w najpopularniejszych formatach ePub i Mobi (w swojej księgarni internetowej). Oferta w tej wersji to już ponad 600 tytułów. W tym roku będzie ich jeszcze więcej. ... już niebawem zaprezentujemy Państwu naszego repozytorium treści Impulsu! Cytowane i administrowane przez Impuls w Google Books i Scholar!...
Autorzy najnowszych publikacji podejmują problemy niezwykle ważne i wymagające pogłębionej refleksji. Wiele nowości porusza tematy aktualne i istotne, a także otwiera nowe drogi do dyskusji nad poszczególnymi zjawiskami. Przykładem są nowe i wyjątkowe serie. Pierwszą – „Pedagogika Nauce i Praktyce” – tworzy sześć podręczników autorstwa znakomitych pedagogów: prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Mirosława J. Szymańskiego, prof. Bogusława Śliwerskiego. Druga seria – „Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki” – składa się z trzech naukowych publikacji przygotowanych pod redakcją naukową prof. Marii Dudzikowej. Dzisiaj oddajemy do Państwa rąk nową książkę z pierwszej serii: Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania autorstwa Ewy Wysockiej.
W dzisiejszej wiadomości Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje szósty tytuł z serii: "Pedagogika Nauce i Praktyce" - książka Ewy Wysockiej zatytułowana Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i działania.
Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz – przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka.
Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju - w porównaniu z podręcznikiem Bolesława Niemierko pt. Diagnostyka edukacyjna (Warszawa 2009) nastawionym wyłącznie na diagnostykę edukacyjną w przestrzeni szkolnej, której autorka ujmuje podstawy teoretyczno–metodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu. Tym większe, więc należą się słowa uznania dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że zechciał włączyć do znakomitej serii autorskich monografii publikację, która jest fundamentalna dla pedagogów i nauczycieli, jeśli ich kompetencje są wzbogacone o specyficzną wiedzę i umiejętności poznawania wychowanków/ uczniów w sposób maksymalnie adekwatny do ich osobistych i środowiskowych warunków życia. [...]
Gorąco polecam tę książkę nie tylko studentom czy profesjonalistom w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych, gdyż mogą czerpać z tego źródła wiedzę, która znajduje szerokie zastosowanie w każdej profesji społecznej, uwzględniając przy tym to, co wybitny socjolog Florian Znaniecki określił mianem „współczynnika humanistycznego”. Ufam, że dzięki tej rozprawie lepsze i bogatsze w swoich uzasadnieniach i wyborach będą także prace dyplomowe naszych studentów i doktorantów, bo jest to fundament pod konstruowanie założeń własnych badań na każdym poziomie rozwoju osobistego oraz dążeń do własnego awansu naukowego.
Z recenzji prof. Bogusława Śliwerskiego
Patronat naukowy nad książką objął KNP PAN oraz patronat medialny trzy serwisy: Portal Księgarski ksiazka.net.pl, Wortal granice.pl oraz Portal Konserwatyzm.pl.
W drugiej części polecamy serię autorskich podręczników akademickich
„Pedagogika Nauce i Praktyce” pod patronatem naukowym KNP PAN:
1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki)
2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki (opis książki)
3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki (opis książki)
4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki (opis książki)
5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki)
6. Diagnostyka pedagogiczna – nowe obszary i rozwiązania metodologiczne (opis książki)
Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W ponowoczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Właśnie, dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autorów, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością. Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości.
Z recenzji prof. dr hab. Bogusław Śliwerski