„Maroko” Carole French oraz „Turyn i Piemont” Tima Jepsona to nowe przewodniki z serii „Wakacje na walizkach” wydawanej pod marką National Geographic. Książki ukazały się na rynku 5 marca nakładem Wydawnictwa Burda Książki (dawniej G+J Książki). Maroko urzeka kosmopolityzmem Casablanki, nowoczesnością Agadiru, a także zabytkowymi pałacami, meczetami, kazbami południa oraz berberyjskimi wioskami. Tamtejsza natura zachwyca różnorodnością i łączy w sobie wysokogórskie pejzaże, rozległe pustynie, doliny rzeczne i wąwozy oraz bujne gaje palmowe.
Wybrzeże omywają z jednej strony wody Morza Śródziemnego, a z drugiej otwartego Atlantyku. Wszystko to w połączeniu z wielokulturową społecznością tworzy urozmaicony kraj – muzułmański, a zarazem otwarty na świat nieislamski. W przewodniku można znaleźć wiele propozycji na spędzenie czasu w Maroku: wędrówkę kanionami tropem dzikich zwierząt, wejście na szczyt Jebel Toubkal, żeglowanie, garncarstwo, zakupy na marrakeszańskim targu, czy też przesiadywanie w kawiarniach na nadmorskiej promenadzie. Autorka poleca wyśmienitą kuchnię, nawiązującą do tradycji Berberów, Maurów i Arabów, oferującą mieszaninę aromatów, konsystencji i kolorów.
Piemont to najbardziej różnorodny region Włoch, mieszanka skalistych alpejskich szczytów, lasów, jezior i sielskich winnic na wzgórzach. W dolinach i na porośniętych zielenią wzniesieniach rozrzucone są zamki i dawne klasztory, a na żyznej rolniczej równinie przetrwały historyczne miasteczka i osady. Sercem regionu jest Turyn, barokowa stolica, której okolice są idealne do wędrówek po górach, jazdy na nartach i uprawiania innych sportów. W książce nie brakuje pomysłów na rozrywki. Zasmakowanie nocnego życia w dzielnicy Quadrilatero Romano, oglądanie licznych dzieł sztuki i architektury, smakowanie znakomitego jedzenia i wina, wzięcie udziału w festynie na Piazza Solferino czy w bitwie na pomarańcze w Ivrea – to tylko kilka z wielu przyjemności all’italiana, jakie proponuje autor.
Seria przewodników „Wakacje na walizkach” przeznaczona jest dla miłośników aktywnego podróżowania. Do tej pory w serii ukazały się przewodniki opisujące najbardziej znane kraje, regiony i miasta świata, m.in. Wiedeń, Szkocję, Szwajcarię, Miami i Florida Keys, Portugalię, Francję, Ateny czy Karaiby.
Dane wydawnicze:
Autor: Carole French, tytuł: „Maroko”, Wydawnictwo Burda Książki, ISBN 978-83-7596-463-9, cena: 34,90 zł, format 120 x 192 mm, liczba stron: 320, oprawa miękka, data premiery: 5 marca 2014 r.
Autor: Tim Jepson, tytuł: „Turyn i Piemont”, Wydawnictwo Burda Książki, ISBN 978-83-7596-298-7, cena: 34,90 zł, format 120 x 192 mm, liczba stron: 240, oprawa miękka, data premiery: 5 marca 2014 r.
O Wydawnictwie Burda Książki:
Wydawnictwo książkowe istnieje od ponad dziesięciu lat – wcześniej pod nazwą G+J Książki, od grudnia 2013 roku jako Burda Książki. W ofercie ma około 1000 tytułów. Rocznie wydaje 300 pozycji książkowych. To czołowy wydawca literatury pięknej i popularnej, którego oferta obejmuje ponad 300 tytułów (powieści, thrillery, poradniki, biografie, kulinaria i książki dla dzieci). W 2012 i 2013 roku wydawca otrzymał kolejno dwie statuetki Bestseller Empiku 2011 oraz statuetkę Bestseller Empiku 2012. Wydawnictwo książkowe National Geographic jest liderem w dziedzinie publikacji ilustrowanych. Katalog wydawniczy obejmuje literaturę podróżniczą, poradniki fotograficzne, przewodniki turystyczne, książki popularnonaukowe dla dzieci i dorosłych oraz albumy. W sprzedaży jest ponad 200 tytułów. Znakiem rozpoznawczym publikacji National Geographic jest nie tylko charakterystyczna żółta ramka, ale także doskonałej jakości zdjęcia najwybitniejszych fotografików na świecie. W styczniu 2014 Wydawnictwo Burda Książki otrzymało tytuł Wydawcy Roku 2013 w ramach corocznych nagród przyznawanych przez „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – najstarsze i największe pismo dotyczące branży wydawniczej w Polsce.