Nie ma Boga oprócz Allaha

Nie ma Boga oprócz Allaha

„Nie ma Boga oprócz Allaha” to pasjonujący opis dziejów jednej z największych i najważniejszych religii świata. Reza Aslan zabiera czytelników w podróż śladami historii islamu – od jego genezy, przez burzliwą ekspansję, aż po perspektywy na przyszłość. Bestseller został uznany przez brytyjską sieć księgarń Blackwell za jedną ze stu najważniejszych pozycji ostatniej dekady. Książka ukazała się 22 października nakładem Wydawnictwa Burda Książki.

Dziesięć lat po atakach 11 września w Nowym Jorku, nastroje antymuzułmańskie w Ameryce Północnej i Europie są bardzo silne. Badania wskazują, że prawie połowa mieszkańców Stanów Zjednoczonych i Kanady ma negatywny stosunek do islamu, na całym świecie wielu ludzi otwarcie wyraża niechęć do muzułmanów. W ostateczności wszystkiemu, co wzbudza lęk, co obce, nieznane i niebezpieczne, nadaje się etykietkę „islamu”. Reza Aslan, autor nietuzinkowej biografii „Zelota. Życie i czasy Jezusa z Nazaretu”, tym razem postanowił zbadać historię religii muzułmanów – obiektywnie, bez bagażu stereotypów i uprzedzeń.

„Nie ma Boga oprócz Allaha” to skrupulatny i pasjonujący opis dziejów islamu – od trudnych początków w Arabii w VII wieku, przez gwałtowny rozwój na całym świecie, aż po zawładnięcie blisko półtora miliardem wyznawców współcześnie. Mnogość interpretacji Koranu, tysiące przekazów o życiu i działalności Mahometa, różnorodność rytuałów, odmienne pojmowanie duchowości i świeckości oraz brutalna walka o dusze, serca i umysły wiernych przez przywódców różnych odłamów… Wszystko to sprawiło, że z pewnością nie były to dzieje łatwe.  Jednak doświadczenia te ostatecznie umocniły muzułmańską tożsamość i wspólnotę.

Teraz nastąpiła najważniejsza chwila – przekonuje Reza Aslan - wielka reformacja, wymuszona oddolnie przez ludzi, którzy chcą pogodzić swoją wiarę z wyzwaniami współczesności. To właśnie moment zwrotny w islamie stanowi temat przewodni książki. Autor pomaga czytelnikowi z zachodniego kręgu kulturowego zrozumieć sens gwałtownie zachodzących na jego oczach przemian w nierozumianej religii. Autor unika łatwych odpowiedzi, za to chętnie stawia niebanalne pytania, tworząc wyważoną opowieść opatrzoną zrozumiałym komentarzem.

Brawurowa narracja i wnikliwa analiza… ambitne i przystępne wprowadzenie do islamu. – „The New York Times”, jeden z najważniejszych amerykańskich dzienników

Historia islamu, na którą czekałam, wyważona i naprawdę pouczająca. – A. S. Byatt, brytyjska pisarka nagrodzona Booker Prize

Daje do myślenia… Aslan napisał wybitną interpretację islamu w kluczowym dla dziejów świata momencie. – „The Globe and Mail”, dziennik kanadyjski

Pełna zrozumienia dla tematu… wciągająca… napisana z wyczuciem i rozmachem. – „Financial Times”, elitarny dziennik brytyjski

 

O autorze:

Reza Aslan uznany pisarz, religioznawca, badacz kultur, komentator polityczny. Jego pierwsza książka „Nie ma Boga oprócz Allaha stała się bestsellerem i przełożono ją na kilkanaście języków. Natomiast książka „Zelota. Życie i czasy Jezusa z Nazaretu wywołała burzę polemik i komentarzy i natychmiast wskoczyła na pierwsze miejsce list bestsellerów. Autor urodził się w Iranie, obecnie mieszka w Los Angeles, gdzie jako profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Kalifornijskiego prowadzi zajęcia z warsztatu literackiego.

 

Dane wydawnicze:

Autor: Reza Aslan, tytuł: „Nie ma Boga oprócz Allaha”, Wydawnictwo Burda Książki,  ISBN 978-83-7778-787-8, cena: 39,90 zł, format: 130 x 195 mm,  liczba stron: 500, oprawa twarda, data premiery: 22 października 2014 r.

 

O Wydawnictwie Burda Książki:

Wydawnictwo książkowe istnieje od ponad dziesięciu lat – wcześniej pod nazwą G+J Książki, od grudnia 2013 roku jako Burda Książki. W ofercie ma około 1200 tytułów (powieści, thrillery, poradniki, biografie, kulinaria i książki dla dzieci). To czołowy wydawca literatury pięknej i popularnej, rocznie wydaje 300 pozycji książkowych. W 2012 i 2013 roku wydawca otrzymał kolejno dwie statuetki Bestseller Empiku 2011 oraz statuetkę Bestseller Empiku 2012. Wydawnictwo książkowe National Geographic jest liderem w dziedzinie publikacji ilustrowanych. Katalog wydawniczy obejmuje literaturę podróżniczą, poradniki fotograficzne, przewodniki turystyczne, książki popularnonaukowe dla dzieci i dorosłych oraz albumy. W sprzedaży jest ponad 200 tytułów. Znakiem rozpoznawczym publikacji National Geographic jest nie tylko charakterystyczna żółta ramka, ale także doskonałej jakości zdjęcia najwybitniejszych fotografików na świecie. W styczniu 2014 Wydawnictwo Burda Książki otrzymało tytuł Wydawcy Roku 2013 w ramach corocznych nagród przyznawanych przez „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – najstarsze i największe pismo dotyczące branży wydawniczej w Polsce.

 


Komentarze
Polityka Prywatności