Jak się uczyć ?
Uczymy się przez całe życie, jednak czy skutecznie? Każdy zna pilnych uczniów spędzających wiele godzin nad książkami, ale czy to rzeczywiście najlepszy sposób żeby dobrze zdać testy i egzaminy? Czy sprawdzanie wiadomości na Facebooku w trakcie nauki jest faktycznie takie złe? Czy ciche miejsce i koncentracja są takie istotne podczas uczenia się? I czy nauka do egzaminów naprawdę nie może być przyjemnością i fascynującą przygodą?
Benedict Carey odpowie na ważne pytania: Czy na pewno w odpowiedni sposób wykorzystujemy nasze zdolności do przyswajania wiedzy? Czy nasze instynktowne strategie uczenia się są skuteczne? Dlaczego jedni uczą się szybciej i skuteczniej od innych? Co na to wpływa? Jak można poprawić swoją efektywność? Słowem: jak uczyć się szybciej i przyjemniej, jak trwale zapamiętywać, jakie metody mogą nam w tym pomóc?
To książka o tym, się uczyć naprawdę skutecznie i efektywnie.
Opowiedziana z werwą i poczuciem humoru, obala mity na temat uczenia się i przedstawia najnowsze badania naukowe. Koniec z ślęczeniem nad książkami po nocach i wkuwaniem nieprzebranych ilości materiału!
Jak się uczyć to coś więcej niż skarbnica wiedzy na temat uczenia się - to także świetny przewodnik przydatny w większości życiowych wydarzeń. Kto mógłby być tym niezainteresowany?
Scientific American
Jak się uczyćjest równie zabawna jak i ważna, opisuje zarówno samo życie, jak i proces uczenia się . Umiejętności pisarskie autora, oraz jego własna historia wpleciona w fabułę, sprawiają, że ta świetnie napisana książka, bardziej efektywna niż wykład, sprawia że wiedza o uczeniu się staje się dostępna dla czytelnika.
Prof. Robert A. Bjork Wydział Psycholigii, Uniwersytet Kalifornijski (University of California), Los Angeles
Benedict Carey - Z wykształcenia matematyk, od 25 lat pisze na temat zdrowia i nauki w przeróżnych czasopismach i gazetach. Autor dwóch książek popularno-naukowych dla młodzieży. Jego artykuł z "New York Timesa" o nawykach uczenia się był najczęściej udostępnianym przez czytelników tekstem.
Zanim został nagradzanym dziennikarzem i popularyzatorem nauki, był książkowym przykładem kujona. Nauka nie sprawiała mu przyjemności, czuł się przytłoczony i zestresowany ilością materiału i zaczął podejrzewać, że jego techniki uczenia się są całkowicie nieskuteczne. Kiedy okazało się, że ślęczenie nad książkami po nocach, nie było najlepszym sposobem na zdawanie egzaminów zaczął intensywnie weryfikować wszystkie znane przekonania na temat uczenia się.