Nowe spojrzenie na życie i śmierć Jezusa

2

O Jezusie napisano wiele, jednak w istocie niewiele o nim wiadomo. Ewangelie jego uczniów zawierają wiele sprzeczności i nie stanowią obiektywnej kroniki. Kim więc właściwie był Jezus i co się z nim stało? To zagadnienia, które do dziś wywołują spory i kontrowersje. Odpowiedzi postanowili poszukać Bill O’Reilly i Martin Dugart w książce „Zabić Jezusa. Opowieść historyczna”, która ukazała się 18 marca nakładem Wydawnictwa Burda Książki.

Nauki Jezusa oraz historia jego życia ukształtowały cały świat i nadal mają na niego ogromny wpływ. Prawie dwa tysiące lat po tym, jak uwielbiany i kontrowersyjny młody rewolucjonista poniósł brutalną śmierć z rąk rzymskich żołnierzy, ponad dwa miliardy ludzi stara się żyć zgodnie z jego naukami i wierzy, że był Bogiem.

Bill O’Reilly i Martin Dugard prezentują nieznane fakty, fascynującą i miejscami niejednoznaczną historię.  Opierając się na tekstach źródłowych i dokumentach, próbują wypełnić białe plamy w życiu Chrystusa. Nie tworzą jednak dzieła religijnego – nie opisują Jezusa jako Mesjasza, ale jako człowieka, który swoją filozofią pokoju i miłości zdobył wielu zwolenników, ale i napytał sobie potężnych wrogów.

To brutalna historia, pełna opisów nienawiści i prześladowań. Autorzy przybliżają sławne postaci, takie jak Juliusz Cezar, Kleopatra, Herod Wielki, Oktawian, Poncjusz Piłat i Jan Chrzciciel. Mapy, ilustracje i obrazy pozwalają wnikliwie analizować przedstawione dzieje. „Zabić Jezusa. Opowieść historyczna“ przenosi czytelników w te burzliwe czasy, opowiadając zarazem o przełomowych politycznych i historycznych wydarzeniach, które doprowadziły do nieuniknionej śmierci Jezusa – i zmieniły na zawsze nasz świat.

 Nakładem Wydawnictwa Burda Książki ukazała się również książka „Zabić Kennedy’ego” autorstwa Billa O’Reilly’ego i Martina Dugarda oraz „Zelota. Życie i czasy Jezusa z Nazaretu” Rezy Aslana.


Dane wydawnicze:

Autor: Bill O’Reilly, Martin Dugard, tytuł: Zabić Jezusa. Opowieść historyczna”, Wydawnictwo Burda Książki,
ISBN
978-83-7778-702-1, cena: 49,90 zł, format 145 x 222 mm,  liczba stron: 280, oprawa twarda,  data premiery: 18 marca 2015 r.

 

Patroni medialni:

 

 

O Wydawnictwie Burda Książki:

Wydawnictwo książkowe istnieje od ponad dziesięciu lat – wcześniej pod nazwą G+J Książki, od grudnia 2013 roku jako Burda Książki. W ofercie ma około 1200 tytułów. Rocznie wydaje 300 pozycji książkowych. To czołowy wydawca literatury pięknej i popularnej, którego oferta obejmuje ponad 300 tytułów (powieści, thrillery, poradniki, biografie, kulinaria i książki dla dzieci). W 2012 i 2013 roku wydawca otrzymał kolejno dwie statuetki Bestseller Empiku 2011 oraz statuetkę Bestseller Empiku 2012. Wydawnictwo książkowe National Geographic jest liderem w dziedzinie publikacji ilustrowanych. Katalog wydawniczy obejmuje literaturę podróżniczą, poradniki fotograficzne, przewodniki turystyczne, książki popularnonaukowe dla dzieci i dorosłych oraz albumy. W sprzedaży jest ponad 200 tytułów. Znakiem rozpoznawczym publikacji National Geographic jest nie tylko charakterystyczna żółta ramka, ale także doskonałej jakości zdjęcia najwybitniejszych fotografików na świecie. W styczniu 2014 Wydawnictwo Burda Książki otrzymało tytuł Wydawcy Roku 2013 w ramach corocznych nagród przyznawanych przez „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – najstarsze i największe pismo dotyczące branży wydawniczej w Polsce.


Komentarze
Polityka Prywatności