Ulrich Schnabel odkrywa pułapki emocjonalne, które czyhają na współczesnego człowieka. W książce „Ile kosztuje uśmiech?” nie tylko podpowiada, jak korzystać z mediów i Facebooka, by nie zwariować, lecz także jak radzić sobie z emocjami w pracy i w związkach. Premiera 19 kwietnia.
Gdy 31 sierpnia 1997 roku księżna Diana zginęła w wypadku samochodowym, zdawało się, że cały świat zapłakał. Informacja o wydarzeniu obiegła media od regionalnych po międzynarodowe, a zwykli ludzie zaczęli gromadzić się w miejscach kojarzących się z Lady Di, by złożyć kwiaty. Do dziś wspomnienie o jej śmierci w wielu osobach wzbudza gwałtowne emocje.
Właśnie uczucia, te skrajne i te codzienne, stanowią temat najnowszej książki Ulricha Schnabla. Autor bestsellerowej "Sztuki leniuchowania" z dowcipem, ale i naukową wnikliwością przedstawia, jak powstają emocje oraz w jaki sposób można je wykorzystywać.
"Ile kosztuje uśmiech?" to zaskakujące studium ludzkich uczuć. Schnabel sięga nie tylko do najnowszych badań psychologicznych, ale także autentycznych wydarzeń, które skupiały na sobie emocje tłumów. Przybliża powody globalnej żałoby po śmierci księżnej Diany, porusza temat zjawiska wypalenia zawodowego, emotikonów na portalach społecznościowych czy japońskiego hikikomori, wycofania społecznego. Dzięki anegdotom i niezwykłemu doborowi danych naukowych Schnabel stworzył wciągającą lekturę, która przygotuje czytelnika do radzenia sobie na codzień z emocjami we współczesnym społeczeństwie konsumpcyjnym.
"Nasze emocje stanowią w społeczeństwie medialnym obiekt, o który toczą się zacięte boje i ścierają różnorodne wpływy i interesy. Każdy, kto chce sprzedać nam nowy produkt albo program partyjny, kto chce nas pozyskać do współdziałania na Facebooku, w ramach jakiejś akcji pomocowej czy walki terrorystycznej, apeluje przede wszystkim do naszych uczuć, do marzeń o miłości i poczuciu przynależności albo do lęków i złości. Na płaszczyźnie emocjonalnej człowiek jest bowiem o wiele bardziej podatny na sugestie i zranienia, jak również na różnego rodzaju próby uwodzenia i wpływania". [fragment książki]
Ulrich Schnabel (ur. 1962 r.) - redaktor naukowy w DIE ZEIT oraz autor cieszących się ogromnym zainteresowaniem książek popularno-naukowych. Zajmuje się głównie kwestiami przekraczania granic między naukami przyrodniczymi i humanistycznymi. Jego książka "Zmierzyć wiarę", której polskie tłumaczenie ukazało się w wydawnictwie Muza, została wybrana "Książką naukową roku". Natomiast jego wcześniejsza publikacja "Sztuka leniuchowania. O szczęściu nicnierobienia" (ukazała się także w Muzie) od kilku lat jest bestsellerem.