Płyta Roku "Jazz Forum"
Paweł Kaczmarczyk - pianista jazzowy młodego pokolenia (ur.1984), kompozytor, solista i sideman. Występuje w zespole Janusza Muniaka i prowadzi własne trio, w składzie: Michał Barański (kontrabas) i Paweł Dobrowolski (perkusja). Zespół czerpie inspiracje z dorobku Herbiego Hancocka i Billa Evansa; nie są mu obce koncepcje Brada Mehldaua i Wayne’a Shortera. To muzyka pełna ciepła i wrażliwości, choć nie brakuje w niej elektryzującej dynamiki i awangardowych pomysłów.
Paweł Kaczmarczyk jest zdobywcą Oskarów Jazzowych - Grand Prix Jazz Society "Melomani" w kategorii "Nadzieja Melomanów 2005" a zespół KBD Trio otrzymał nagrodę 2 Programu TVP w kategorii "Album Roku 2005" za płytę "Live!".
Album został nagrany w Studiu Polskiego Radia w Olsztynie. Jego realizatorem jest Ryszard Szmit, a fortepianem zajął się Marek Buczniewicz, przygotowujący instrumenty m. in. dla Keitha Jarretta. "Audiofeeling" zawiera 10 kompozycji Kaczmarczyka, stanowiących przegląd jego zainteresowań i fascynacji. Nie jest to być może muzyka łatwa, odbiega od modnego "smooth jazzu", za to pokazuje prawdziwe oblicze jazzu, jako sztuki improwizowanej. Podczas sesji w studiu muzycy (Paweł Kaczmarczyk - fortepian, Michał Barański - bas, Paweł Dobrowolski - perkusja, Grzegorz Piotrkowski - saksofon, Tomasz Grzegorski - saksofon, Radek Nowicki - saksofon) nie odtwarzali zapisanych partii, ale grali "na żywo", tworząc na miejscu ostateczny kształt kolejnych utworów. Jest to, w pewnym sensie, rejestracja koncertu.
Płyta została wytłoczona na złotym nośniku.
"Audiofeeling"- to płyta jednego z najwybitniejszych polskich pianistów jazzowych, który nakładem wytwórni ARMS Records ukazuje się na naszym rynku fonograficznym.. Płyta zawiera w sobie muzykę niezwykłą pod wieloma względami. Wszystkie utwory dopracowane są z niesamowitą precyzją, cechują się dokładnym przemyśleniem każdego niemal dźwięku. Pod względem formy, album ten zdaje się stanowić jednolitą całość. Jednakowoż, muzyka ta ukazuję również całą gamę możliwości pianisty- elastyczność, dowolność kompozycyjną i stylistyczną. Utwory takie jak "I.E.Q" czy " Charlie Knows" stanowią bardzo transparentny przykład zastosowania owej ciekawej kompilacji stylistycznej, w sposób jakże udany i umiejętny wpisanej w treść tego muzycznego dzieła.
Właśnie dlatego "Audiofeeling" jest albumem, który przyciąga, ciekawi, fascynuje. Warto po niego sięgnąć, z pewnością.
Jazz Press IV.2007
Piotr Orłowski