III edycja CZYTELMANII

60 000 tysięcy egzemplarzy książki-prezent autorstwa Niccolo Ammanitiego, spotkania z pisarzami, rabaty, konkursy internetowe, czytelnicze dyskusje na internetowych forach – książkowe święto dla wszystkich już wkrótce. 31 marca wystartuje tygodniowy Festiwal CZYTELMANII, podczas którego nieodpłatnie rozdanych zostanie 60 000 egzemplarzy książki-prezent drukowanej specjalnie na tę okazję i dystrybuowanej w miejscach zrzeszonych w Klubie Czytelmaniaka.

2.JPGCelem kampanii jest dotarcie do tej części społeczeństwa, która na co dzień nie sięga po książkę. Dlatego opowiadanie Ammanitiego znaleźć będzie można w 400 punktach na terenie całej Polski, nie tylko w bibliotekach i księgarniach, lecz także w kinach (Multikino), pociągach (Intercity), perfumeriach, kawiarniach (Daily Cafe), sklepach internetowych (Merlin.pl, Creative.pl, Sferis.pl). To miejsca, w których książkowy-prezent będzie zaskoczeniem. Organizatorzy kampanii chcą przekonać, że książka nie jest zakurzonym zabytkiem, lecz ewoluuje i przybiera nowoczesne formy – na miarę XXI wieku.

Autorem książki-prezentu tegorocznej edycji kampanii jest jeden z najgłośniejszych włoskich pisarzy Niccolo Ammaniti. Ma na swoim koncie powieści, opowiadania, nowele, artykuły, komiksy oraz najważniejszą włoską nagrodę literacką Premio Strega 2007 za „Jak Bóg przykazał”. Jest także najmłodszym laureatem nagrody Viareggio-Recacci. Na podstawie jego fabuł powstało kilka filmów, w tym hollywoodzki „Gone Bad”. Książki tego urodzonego w Rzymie w 1966 roku pisarza wydano dotychczas w 44 krajach. Bohaterem tegorocznego Festiwalu CZYTELMANII, będzie jego opowiadanie pt. ,,Zoolog‘‘.

 – Książka-prezent ma być literaturą najwyższej klasy. Rok temu Haruki Murakami, wcześniej Irek Grin, teraz włoska sława – wymienia Zuzanna Ziajko, koordynator projektu – Kto za rok? Tego zdradzić nie mogę. Ale po cichu powiem, że trwają już rozmowy z agentem. I będzie to prawdziwa niespodzianka!

CZYTELMANIA odbywa się pod honorowym patronatem ministra kultury i dziedzictwa narodowego.

Osoby zainteresowane przystąpieniem do Klubu Czytelmaniaka (wzięciem czynnego udziału w kampanii) prosimy o kontakt pod adresem: czytam@czytelmania.pl. Więcej informacji o przebiegu kampanii oraz wykaz miejsc, w których znaleźć można książkę-prezent na stronie: www.czytelmania.pl.

Organizator: Fundacja COMMITMENT TO EUROPE arts & business

Sponsorzy: Europapier, Mondi

Partnerzy: MUZA S.A, Creative, Platon

Patroni medialni: RMF FM, Przekrój, Aktivist, Onet.pl

CZYTELMANIA – Ogólnopolska Kampania na Rzecz Wspierania Czytelnictwa to projekt zainicjowany na przełomie kwietnia i maja 2005 roku COMMITMENT TO EUROPE arts & business  w 2005 roku w odpowiedzi na niski poziom czytelnictwa. Celem kampanii jest promocja książek oraz czytelnictwa w Polsce, wykreowanie mody na czytanie

i w dobie powszechnej technologizacji rzeczywistości, reanimacja pierwotnej wartości książki.

***

Koordynator projektu: Zuzanna Ziajko, tel. (22) 499 02 02, e-mail: z.ziajko@cte.org.pl

Kontakt dla mediów: Sylwia Mroczek-Zawadzka, tel. (22) 499 02 02, e-mail: s.zawadzka@cte.org.pl

Fundacja COMMITMENT TO EUROPE arts & business powstała w 2003 r. Jej misją jest inicjowanie współpracy oraz aktywne uczestnictwo we wzajemnym wspieraniu działań światów biznesu i sztuki. Ponadto organizuje własne projekty, m.in. ogólnopolską akcję wspierania czytelnictwa „Czytelmanię” oraz kampanię na rzecz popularyzacji zaawansowanych technologii w edukacji oraz kulturze wśród ludzi młodych „Digital Culture”. Partnerami Fundacji są instytucje kulturalne oraz firmy zaangażowane w działania wspierające i promujące kulturę i sztukę. CTE współpracuje z międzynarodową siecią instytucji i stowarzyszeń Arts & Business,  m.in. z European Committee for Business, Arts and Culture (CEREC), Arts & Business Council w Nowym Jorku, Foundation Prométhéa w Brukseli.


Komentarze
Polityka Prywatności