Sierociniec
Twórca Labiryntu Fauna, Guillermo del Toro, przedstawia Sierociniec - historię miłości, opowieść grozy. Sierociniec to film, który jest najczęściej porównywany do Innych, ale w zgodnej opinii przewyższa go swoją wyjątkowością, jak również skalą sukcesu kasowego. W samej tylko Hiszpanii Sierociniec obejrzało już ponad 4 miliony widzów! Niesamowita mieszanka grozy i wzruszenia, możliwa do osiągnięcia jedynie dla takich geniuszy kina jak Guillermo del Toro (Labirynt Fauna), M. Night Shyamalan (Szósty zmysł) czy Alejandro Amenábar (Inni).
Film Juana Antonio Bayona na pewno zadowoli fanów wszelkiej maści dobrych filmów grozy, mimo iż jak echo odbijają się w nim inne podobne produkcje, jak chociażby kultowy Duch (bardzo podobna scena z medium - być może świadome nawiązanie). Chłopiec borykający się z siłami ciemności, pozostawiony sam sobie to również Danny z Lśnienia. Kobietę walczącą z irracjonalnymi przybyszami podziwialiśmy w Innych. Podobne filmy można wymieniać bez końca. Tak dużej ilości nawiązań nie traktuję jednak jako wadę, Sierociniec jest bowiem rewelacyjnie skonstruowany, historia nas wciąga, a sama forma odcina się wyraźnie od typowego kina amerykańskiego. Hiszpanie, jak widać, tworzą swój własny, niezwykle ciekawy gatunek horrorów, a film Bayona jest bodajże najlepszym przedstawicielem tego nurtu. […] Na szczególną uwagę zwraca absolutnie perfekcyjna muzyka, która bardzo często decyduje o charakterze przedstawianych scen. Niekiedy idylliczne obrazki z niebiańskiego sierocińca stają się czymś przerażającym, gdy w tle słyszymy nastrojowe, mroczne i porywające dźwięki orkiestry symfonicznej. […] Nie bez znaczenia na całość przedsięwzięcia jest udział w nim Guillermo Del Toro , który podjął się produkcji Sierocińca i dziś swoim nazwiskiem promuje ten tytuł. To kolejny sukces w dorobku twórczym autora Hellboya czy Labiryntu Fauna.
Tomasz Piętowski, Stopklatka.pl
Największy nieobecny tegorocznych Oscarów.
Daily Telegraph
Sierociniec to tegoroczny Labirynt Fauna, a nawet więcej…
IGN Movies
Przerażający jak Szósty zmysł, poruszający jak Inni.
Chicago Sun-Times
Arcydzieło! Trzyma w napięciu od samego początku do końca.
Time Magazine
Ta na wpół gotycka, na wpół obyczajowa historia o powrocie do krainy dzieciństwa - zamieszkanej przez nie tylko dziecinne koszmary - zasługuje na szczególne polecenie.
Joanna Szymczyk, Wysokie Obcasy