Ludzik "Bibendum" jest nieodłącznym towarzyszem wakacyjnych podróży z przewodnikami Michelin publikowanymi przez Wydawnictwo Bezdroża. Ludzik złożony z opon jest uznawany za specjalistów od marketingu za najlepiej identyfikowalny z marką logotyp świata. W 1884 roku podczas wystawy w Lyon bracia Michelin zauważyli na swoim stoisku stos opon, którego kształt przybrał wyraźnie ludzką postać. Edward Michelin miał wtedy powiedzieć do brata André:
"Spójrz, gdyby temu stosowi dodać ramiona, wyglądałby całkiem ja człowiek".
Cztery lata później zaprzyjaźniony artysta O'Galop stworzył na podstawie tego pomysłu plakat reklamowy przedstawiający potężnego, złożonego z opon, "mężczyznę" w binoklach, który wznosi toast w jęz. łacińskim "Nunc est bibendum!" mając w kielichu gwoździe zamiast wina. Toast "A więc wypijmy!" miał w wolnym przekładzie oznaczać "Opona wypija (pokonuje) przeszkodę". I tak od 110 lat ludzik "Bibendum" podróżuje przez świat będąc symbolem marki a także bezpiecznego podróżowania po świecie.
Polskojęzyczne wydania przewodników Michelin powstają pod egidą Wydawnictwa Bezdroża w ramach dwóch serii "Zielony przewodnik" i "Udany weekend". W wakacyjnej serii zielonych przewodników Michelin znalazło się już dziewięć polskojęzycznych publikacji opisujących Włochy, Grecję, Portugalię, Egipt, Norwegię i Szwecja, Chorwację, Francję, Korsykę i Wielką Brytanię. Jednym z wyróżników przewodników Michelin jest ocena atrakcji turystycznych, prezentowana jest w formie gwiazdek. Trzy gwiazdki Michelina to miejsca, które należy koniecznie odwiedzić, 2 gwiazdki oznaczają miejsca, które warto odwiedzić, a jedna - miejsca po prostu interesujące.
Wraz ze sprzedażą przewodników rusza konkurs skierowany do osób podróżujących z przewodnikami Michelin pod hasłem "Zrób wakacyjne zdjęcie z przewodnikami Michelin". W konkursie można wygrać jeden z 40 aparatów Olympus a także plecaki i przewodniki turystyczne.
Więcej informacji o konkursie:
http://www.przewodniki-michelin.pl/konkurs/