Takiego ujęcia zagadnienia dotąd brakowało w polskojęzycznej literaturze przedmiotu; tym samym autorzy oddają do rąk czytelników szeroko zakrojone kompendium: przewodnik po najważniejszych zagadnieniach związanych z radiofonią, przede wszystkim polską. W publikacji przedstawiono, w układzie chronologicznym, „wielką radiową rewolucję”, która dokonała się w Polsce po 1989 roku. Książka przybliża też najważniejsze regulacje prawne, na których podstawie radio w Polsce może funkcjonować, tworząc jedną z prężnie rozwijających się gałęzi gospodarki – branżę medialną. Jej czytelnik będzie zatem mógł poznać nie tylko dzieje tego medium i zagadnienia współczesnej radiofonii, lecz i zasady rządzące reklamą radiową, wraz z praktycznymi wskazówkami co do pracy w radiu i radiowej agencji reklamowej.
Książka ma być pomocna w zrozumieniu mechanizmów działania radia, roli
oraz miejsca reklamy we współczesnej radiofonii publicznej i
komercyjnej. Autorzy opisują struktury redakcji właściwe stacjom
radiowym różnego typu, wskazując na różnice między nadawcami
publicznymi i komercyjnymi, a w aspekcie technicznym – na różnice
między rozgłośniami: ogólnopolską, regionalną i lokalną. Wśród
zagadnień związanych z marketingiem prezentują znaczenie promocji i
sprzedaży czasu antenowego dla prawidłowego funkcjonowania oraz rozwoju
radia. Uzupełnieniem syntetycznego przeglądu tych zagadnień jest słownik,
obejmujący terminy najważniejsze i najczęściej spotykane w działalności
dziennikarskiej i reklamowej, oraz spis lektur, które warto polecić
wszystkim zainteresowanym tematyką podjętą w publikacji.