Więcej osób korzysta przez internet z telewizji
Rośnie liczba osób korzystających przez internet z tradycyjnych mediów. W maju br. 62,7 proc. internatów czytało w ten sposób dzienniki, zaś 67 proc. słuchało przez internet radia - wynika z sondażu internetowego firmy badawczej Gemius, przekazanego PAP.
Jak podał Gemius, od października 2004 r. do czerwca br. liczba
internautów oglądających telewizję w sieci wzrosła prawie
dwukrotnie (TV w sieci ogląda 32,3 proc. internautów).
Według Gemius, internetowe radio i telewizja cieszą się większą
popularnością wśród panów. Kobiety chętniej czytają w internecie
prasę (dzienniki czyta przez internet 61,4 proc. ankietowanych
mężczyzn i 64,1 proc. kobiet; internetowego radia słucha 72,8
proc. mężczyzn i 61,1 proc. kobiet).
Według badania, ulubionym kanałem telewizyjnym internautów jest
TVN - jego oglądanie deklarowało 69,1 proc. badanych osób. Program
1 TVP ogląda 59,7 proc. respondentów, Polsat - 59,5 proc.
Wśród respondentów najchętniej słuchaną stacją radiową jest RMF
FM (41,3 proc.), w dalszej kolejności internauci słuchają Radia
Zet (34,1 proc.), Eski (26 proc.), Programu 3 PR (13,6 proc.) oraz
Radia Złote Przeboje (10,4 proc.).
Ulubionym dziennikiem polskich internautów jest "Gazeta Wyborcza"
- w internecie czyta ją 48,4 proc. respondentów; "Fakt" czyta 17,3
proc., "Rzeczpospolitą" - 16,1 proc., "Metro" - 13,7 proc.,
"Dziennik" - 12,4 proc., a "Super Express" - 11,8 proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem wśród internautów jest "Newsweek",
który w internecie czyta 19 proc. respondentów; "Angorę" czyta
15,1 proc., "Komputer Świat" - 14 proc., "Politykę" - 12,6 proc.,
a "Wprost" - 11,6 proc.
Badanie Gemius jest realizowane cyklicznie w oparciu o ankiety
wyświetlane w sieci. Ankiety wyświetlały się losowo w dniach: 1-27
października 2004 r. (zebrano 10.112 ankiet), 9-23 maja 2005 r.
(17.133 ankiety), 15-28 listopada 2005 r. (14.706 ankiet), 9-23
maja 2006 r. (12.665 ankiet). (PAP)