Sprzedaż palmtopów w III kwartale 2006 r. spadła o 15,4 proc. w porównaniu z II kw. To już 11. kwartał spadku sprzedaży na tym rynku - poinformowała firma analityczna IDC w swoim raporcie.
W III kw. 2006 roku sprzedaż palmtopów spadła o 31,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jak zauważył w opisie raportu analityk w IDC Ramon Llamas, spadek sprzedaży wynika z utrzymywania się starej oferty rynkowej.
"Producenci usiłują sprzedawać na rynku modele, które są na nim nawet od czterech kwartałów. Można liczyć na wzrost sprzedaży w IV kwartale, jeśli producenci wprowadzą nowe modele" - zauważył Llamas.
Jednak - jak stwierdza raport - wzrost sprzedaży może nastąpić także na skutek otwarcia się nowych nisz rynkowych dla palmtopów - np. w edukacji.
Jednak w biznesie palmtopy zostaną z czasem zastąpione przez zintegrowane urządzenia mobilne, łączące w sobie zalety palmtopa i inteligentnego telefonu, tzw. smartfonu. (PAP)