Montreal Neurological Institute and Hospital (The Neuro) of McGill University informuje, że zróżnicowane rodzaje treningu i uczenia się prowadzą do formowania się różnych typów pamięci.
"W badaniu z użyciem Aplysia, mięczaka często wykorzystywanego, jako model procesu uczenia się, badaliśmy aktywację enzymu kinazy białkowej PKC Apl II. Stopień tej aktywacji bardzo różni się w tych dwóch rodzajach treningu" - mówi Dr Wayne Sossin z The Neuro, lider projektu.
Uczenie się to proces wzmacniania komunikacji pomiędzy komórkami nerwowymi (neuronami). Jest on kontrolowany przez uwalnianie neurotransmitera zwanego serotoniną. Cztery do pięciu rozłożonych w czasie podań serotoniny generuje długo okresowe zmiany we wzmocnieniu synapsy (połączenia pomiędzy dwoma neuronami) i, jak wykazali naukowcy, prowadzi do mniejszej aktywacji PKC Apl II. Wywołuje to silniejsze połączenie między neuronami i nasilone uczenie się oraz wzmocnienie pamięci.
Przy ciągłym podaniu serotoniny, jak to się może dziać w przypadku skomasowanego treningu, aktywacja PKC Apl II jest o wiele większa, co sugeruje, że preferowane są tutaj procesy pamięci krótkotrwałej, a mechanizmy tworzenia się pamięci długoterminowej mogą być blokowane.
The Montreal Neurological Institute and Hospital (The Neuro) to akademickie centrum medyczne dedykowane neurobiologii. Naukowcy, pracujący w Neuro są światowymi liderami w komórkowej i molekularnej neurobiologii, obrazowaniu mózgu, badaniu i leczeniu epilepsji, czy stwardnienia rozsianego. (PAP)