Wirtualna przechadzka po hipermarkecie

Inżynierowie i informatycy, specjaliści z firmy Tesco uruchomili wirtualny supermarket korzystający z telefonów komórkowych. Podobne rozwiązanie zamierzają wprowadzić wielkie francuskie sieci sprzedaży. - informują portale Technology Review i Asia Times.

Wirtualny supermarket Home Plus zajmuje całą ścianę stacji metra w Seulu. Na tablicy znajdują się zdjęcia produktów,  2-3 zdania opisu, cena i trójwymiarowy kod produktu.

Kupujący to pasażerowie metra. Aby zamówić towar, muszą rano, jadąc do pracy, zrobić zdjęcie danego produktu aparatem telefonicznym zamontowanym w komórce, tak aby w kadrze znalazł się jego kod kreskowy. Jest to tzw. kod quick response (QR) - trójwymiarowy kod zawierający opis produktu, lokalizację w magazynie i cenę.

Klient przesyła zdjęcie na numer podany przez Tesco. Otrzymuje zwrotnie formularz opisujący zawartość jego koszyka, wybór systemu płatności przez komórkę (bank lub firma obsługująca płatności mobilne) i określenie adresu dostawy. Dostawa zostanie zrealizowana pod drzwi jego mieszkania w końcu dnia.

Kwestią kluczową jest zapewnienie bezpiecznej autoryzacji transakcji - według firmy bezpieczeństwa Kaspersky Lab, liczba trojanów i złośliwych aplikacji na telefony komórkowe w końcu 2011 roku może sięgnąć nawet 1500. Duża część z nich, podobnie jak w przypadku koni trojańskich dla komputerów PC wykrada hasła i loginy z systemu mobilnych płatności, usiłując uzyskać dostęp do kont bankowych użytkowników telefonów.

Według ekspertów z Massachusetts Institute of Technology (MIT) zapytywanych przez magazyn Technology Review, uruchomienie bezpiecznych systemów autoryzacji dostępu do kont w płatnościach mobilnych umożliwi szybki rozwój rozwiązań sprzedaży przez komórkę - podobnie jako stało się to z komputerami. Przewidują oni, że "eksplozja komórkowej sprzedaży" zacznie się około 2015 roku. (PAP)

ostatnia zmiana: 2011-07-06
Komentarze
Polityka Prywatności