Fontanna - nowa era głośników
Przezroczysty głośnik, rozprzestrzeniający dźwięk w promieniu 30 stopni, wypuściła na japoński rynek firma Sony. Urządzenie o nazwie "Sountina" (połączenie angielskich słów: "sound" (dźwięk) i "fountain" (fontanna) może być używane w dużych salach, np. hotelowych lobby lub salach weselnych. Głośnik ma kształt rury o długości ok. 1 metra i grubości ok. 10 cm.
"Sountina" może też pełnić funkcję dekoracyjną. Jest wykończona
stalą nierdzewną, a wbudowane diody LED umożliwiają podświetlanie
głośnika na kolory: niebieski, żółty, różowy i fioletowy.
Producent zapewnia, że dźwięk wytwarzany przez pionowo ustawioną
rurę jest wysokiej jakości i może rozchodzić się na duże
odległości.
Jednak, jak zastrzega przedstawiciel tokijskiej
centrali Sony, Noriyasu Kawaguchi, "Sountina" przystosowana jest
raczej do emitowania łagodnych dźwięków i może nie odpowiadać
melomanom lubiącym ostrzejszą muzykę z cięższym, bardziej basowym
brzmieniem. "Przypuszczalnie amerykańscy klienci oczekują innego
brzemienia od głośników" - mówi Kawaguchi.
Może dlatego głośniki na razie będą sprzedawane tylko w Japonii w
cenie 9,6 tys. dolarów. (PAP)
ostatnia zmiana: 2008-05-29