Student NEWS - nr 43 - okładka
W numerze m.in.
 
Humor dnia
- Czym się różni Miller od Pana Boga?
- Bóg jest nieograniczenie miłosierny, a Miller niemiłosiernie ograniczony!
.            

Adwokatura studencka

Gazeta Prawna Na Wasze problemy prawne
odpowiada Karol Lasocki,
prawnik kancelarii Chadbourne @ Parke

Własna agencja czy stowarzyszenie

Chcę założyć własną agencje reklamy i promocji, działającą w środowisku studenckim. Sam pracuję w agencji i wiem, że takie przedsięwzięcie ma rację bytu i może na siebie zarobić. Jednak z tego, co się orientuję, opłaty przy założeniu działalności gospodarczej są dość znaczne. Chciałem zapytać czy nie lepiej zarejestrować się jako stowarzyszenie, gdyż podobno ponosi się wówczas niższe koszty.

Na wstępie chciałbym ci poradzić, abyś zrezygnował z zakładania stowarzyszenia. Po pierwsze jest to organizacja z samego założenia nonprofit. Formalności związane z zarejestrowaniem takiej formy działalności są dość skomplikowane, m.in. należy złożyć wniosek o rejestrację stowarzyszenia w Sądzie M.st. Warszawy, który prowadzi rejestr tego rodzaju organizacji. Kosztuje to ok. 1 000 zł. Musisz też napisać statut stowarzyszenia, wybrać władze i przede wszystkim zebrać grupę założycieli. Rozpatrzenie takiego wniosku trwa ok. 3-6 miesięcy. Jest to więc dość czasochłonna procedura. Poza tym w takim wypadku podlegasz pod rygor ustawy o związkach, stowarzyszeniach i partiach politycznych. Warto, abyś zarejestrował swoją własną działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Formalności są prostsze i mniej czasochłonne. A przede wszystkim mniej kosztowne. Sam wpis do rejestru kosztuje ok. 100 zł.

Na pytanie odpowiedzieli eksperci z Gazety Prawnej.

>>>powrót

Żadna z informacji znajdujących się na tej stronie nie stanowi porady prawnej. Autor odpowiedzi ani Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie zamieszczonych informacji. Podane informacje powinny być indywidualnie analizowane w zależności od konkretnego przypadku.