Małpom też można coś zareklamować

Jak informuje "New Scientist" - twórcy reklam postanowili zrobić eksperyment z tresowanymi małpami w roli głównej i potraktować je jak ludzi.

Małpy kapucynki czubate (Cebus apella), jak odkryto niedawno, potrafią zrozumieć wartość pieniądza i podczas gier ekonomicznych zachowują się w sposób podobny do ludzi. Jeśli małpy znają się na pieniądzach, czy poznają się na reklamach? - zastanawiali się specjaliści z agencji reklamowej "Proton", Keith Olwell i Elizabeth Kiehner.

Wraz z Laurie Santosem z Yale University, specjalistą od ssaków naczelnych i ewolucji ludzkiego umysłu, Olwell i Kiehner przygotowali kampanię, której koncepcję zaprezentowano na cenionym przez ludzi z branży Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes.

Zespół zamierza stworzyć dwie marki pokarmu - a właściwie dwa rodzaje różniącej się zabarwieniem galaretki - przeznaczone specjalnie dla kapucynek czubatych. Czy reklama zmieni zachowanie małp? Badacze sprawdzą to, umieszczając bilboardy w pobliżu zagrody zajmowanej przez małpy. Oba rodzaje pokarmu będą dla zwierząt nowością i mają być równie smaczne - reklama ma im wmówić, że jest inaczej. Podczas kampanii kapucynki będą mogły wybierać, którą galaretkę wolą.

Wyzwaniem jest skierowanie przekazu reklamowego do zwierząt, pozbawionych kultury i języka, a także zdolnych do skoncentrowania uwagi tylko przez krótki czas. Trzeba się było skoncentrować na samej istocie reklamy, na możliwie najprostszym przekazie. (PAP)

Foto: niespodzianka.pl


ostatnia zmiana: 2011-06-29
Komentarze
Polityka Prywatności