Po raz pierwszy analizy wykazały, że spamu -
niechcianych wiadomości i reklam w poczcie elektronicznej było mniej w 2005 roku niż w roku 2004. Jak poinformowała w czwartek Federalna Komisja Handlu USA, oznacza to, iż najnowsze technologie filtrowania poczty i regulacje prawne zaczynają eliminować spam.
Według analiz firmy MX Logic, od stycznia do września 2005 spam
zajmował 67 proc. ruchu w sieci związanego z pocztą elektroniczną.
Oznacza to, iż ogólna ilość wiadomości spamerskich zmniejszyła się
o 9 proc. w stosunku do zeszłego roku.
Jednocześnie, jak BBC News podała, że w koncernie internetowym
AOL między rokiem 2003, a 2004 ilość spamu zmniejszyła się o 75
proc. i w obecnym roku nadal spada.
Według Federalnej Komisji Handlu (FTC), która posiłkuje się
danymi Kanady i Finlandii, coraz mniej spamu znajduje się w
poczcie elektronicznej zwykłych konsumentów, co dowodzi, że
zarówno w Ameryce ,jak i Europie działają zarówno filtry, jak i
regulacje antyspamerskie.
Jak twierdzi FTC, wprowadzona na początku zeszłego roku
legislacja antyspamerska US-CAN Spam (Controlling the Assault of
Non-Solicited Pornography and Marketing Act) zaczęła przynosić
zamierzone rezultaty - zmniejsza się ilość spamu masowego.
Jednak według BBC news sam spam także ulega zmianom - pojawiają
się bardziej zróżnicowane oferty, a spamerzy korzystając z coraz
doskonalszych narzędzi zaczynają przesyłać swoje niechciane
wiadomości, reklamy i informacje tylko do tych grup, do których -
ich zdaniem - powinny one trafiać.
(PAP)