Najczęściej są aktywnymi zawodowo pracownikami marketingu, młodymi mężczyznami w wieku 20-29 lat, którzy nie wyobrażają sobie pracy bez korzystania z poczty elektronicznej.
Większość (60 proc.) korzysta z ponad dwóch skrzynek pocztowych, otrzymuje powyżej 20 listów dziennie, używa najpopularniejszych na rynku programów pocztowych - taki obraz polskiego użytkownika poczty elektronicznej wyłania się z kolejnego, piątego już raportu specjalizującej się w e-mail marketingu firmy SARE.
Z tegorocznego badania wynika również m.in., że ciągle powszechny jest problem spamu, mimo że trend wzrostowy w tej dziedzinie uległ zatrzymaniu, a nawet lekkiemu odwróceniu. Zmalała liczba internautów otrzymujących od jednej do trzech oraz ponad 11 niezamówionych wiadomości dziennie. Liczba osób odbierających od czterech do dziesięciu wiadomości utrzymuje się niemal na takim samym poziomie jak w ubiegłym roku. Co istotne - wzrosła liczba respondentów, którzy nie znajdują na swojej skrzynce żadnego spamu. Eksperci wysnuwają stąd wniosek, że użytkownicy coraz lepiej potrafią się bronić przed przesyłanymi im niechcianymi wiadomościami (większość badanych na przykład - wzrost o 10 proc. w stosunku do roku 2007 - stosuje różnego rodzaju filtry antyspamowe).
Badanie przeprowadzone zostało przy wykorzystaniu ankiety internetowej, która dostępna była w sieci od 1 lipca do 31 lipca 2008 roku. W czasie trwania badania ankietę wypełniło poprawnie 2 123 respondentów.(PAP)
dodane przez Redakcja