Badanie Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2012 roku wykazało że blogi są prawie siedmiokrotnie częściej odwiedzane niż czaty! Specjalnie sprawdziliśmy dla Państwa kim są użytkownicy tych serwisów.
Internet jest obecnych czasach najszybciej rozwijającym się medium. Co więcej służy nie tylko wymianie informacji, ale także nawiązywaniu znajomości. Wiele aspektów życia codziennego przenosi się do sieci -nawet życie towarzyskie - w końcu jeśli nie ma Cię w sieci, to nie istniejesz. Media społecznościowe rosną w siłę, a synonimem wolności wypowiedzi staje się blog.
Blisko 10 milionów internautów odwiedza blogi jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius za wrzesień 2012. Mniejszym zainteresowaniem użytkowników sieci cieszą się natomiast czaty (nieco ponad 1,3 mln internautów).
Mimo różnic w liczbie odwiedzających oba typy witryn mają podobnych odbiorców. Zarówno blogi, jak i czaty są ,,miejsce spotkań" przeważnie ludzi młodych w wieku od 15 do 34 lat. Czatując lub odwiedzając bloga mamy więcej niż 50% szans na spotkanie osób właśnie w tym wieku. Fani blogów i czatów to w znacznej części osoby uczące się lub studiujące (powyżej 20%). Co ciekawe, podczas gdy mężczyźni stanowią liczebnie większe niż kobiety grono użytkowników czatów (51,65% widowni internetowej tych stron), przedstawicielki płci pięknej przeważają wśród widowni internetowej blogów (51,24%).
- Wielu przepowiadało już śmierć blogosfery - zwłaszcza w kontekście dynamicznego rozwoju Facebooka. Czas pokazał jednak, że te dwa kanały komunikacji świetnie ze sobą współgrają. Dziś każdy ceniący się blogger ma również swój fanpage na Facebooku. Tak dualistyczny sposób działania to przede wszystkim gwarancja szybkiego przekazu informacji, ale także szansa na dotarcie przez bloggera do osób, które kierują się opiniami i sugestiami innych. Planując zatem aktywność reklamową w sieci warto zastanowić się nad możliwościami jakie daje obecność na blogach czy czatach - umiejętnie wykorzystywany marketing szeptany ma bowiem ogromną siłę - podkreśla Rafał Sobiczewski, Business Development Director, Gemius Polska.
Warto zauważyć również, że aż 76,64% czatujących czyta również blogi, ale tylko 10,34% fanów internetowych pamiętników wchodzi na czat. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że zamieszczając reklamę i na czacie i na blogu, dotrzemy do czatujących dwukrotnie.