Czy wiesz gdzie się logujesz? Fałszywe e-maile zmorą Virgin Media

E-maile rzekomo wysłane przez Virgin Media przekazują użytkownikom informacje o wygaśnięciu subskrypcji rozliczeniowej oraz o tym, że powiązane konto e-mail zostanie zawieszone chyba, że dostarczą swoje dane logowania, ostrzega Virgin Media na swojej stronie internetowej.

Ale wiadomość jest fałszywa - wysłana przez cyberprzestępców z nadzieję na sterowanie swoimi odbiorcami i na ujawnienie szczegółów danych do logowania na konto, informacji osobistych i danych związanych z pieniędzmi. Ich celem są klienci Virgin Media z USA, Wielkiej Brytanii i Australii.

Wygaśnięcie subskrypcji konta rozliczeniowego użytkowników rzekomo powoduje zawieszenie konta. Aby uniknąć zawieszenia, użytkownik musi kliknąć link - w wiadomości - przenieść się do strony, która żąda informacji osobistych i finansowych.

Użytkownicy przestraszeni zawieszeniem konta mogą nie zrozumieć, że dane są przeznaczone dla przestępców, którzy mogą z nich korzystać, aby oszukiwać, podszywać się pod daną osobę i ją zniesławiać.

Oszuści wybrali Virgin Media, ponieważ firma oferuje telefon, telewizję i usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu dla milionów konsumentów i przedsiębiorstw na całym świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii.

Virgin Media wydała ostrzeżenie na swojej oficjalnej stronie internetowej na temat tego incydentu. Na tej samej stronie użytkownicy mogą dowiedzieć się dowiedzieć się więcej na temat ataków na klientów Virgin Media. Mogą z niej korzystać także do zgłaszania wszelkich incydentów, na które się natkną oraz szukać pomocy od społeczności i profesjonalistów.

PRZYKŁAD E-MAILA

 

 

Oryginalna wiadomość

Temat: Ogłoszenie

Od: Virgin Media

Odpowiedz do: ….

Organizacja: Virgin Media

Do: nieujawnieni odbiorcy

 

Twoje e-mailowe konto rozliczeniowe się przeterminowało i zostało zawieszone. Potwierdź swoje informacje o koncie, aby utrzymać sów e-mail aktywny. Kliknij w zabezpieczony link poniżej.

Dziękuję.”

 

Portal Hoax-Slayer podał swoim czytelnikom ostrzeżenie, jako pierwszy, informując ich o tych phishingowych mailach krążących po sieci.

Aby uniknąć tego rodzaju pułapki:

  • Użytkownicy powinni zrozumieć, że firmy takie jak Virgin Media, (Ale także polskie UPC, Netia) nigdy nie poproszą klientów o wpisanie poufnych informacji za pośrednictwem poczty e-mail. Za każdym razem, gdy pojawi się ten rodzaj wiadomości, powinni zadzwonić do firmy lub złożyć im wizytę i zapytać o szczegóły,
  • Użytkownicy mogą również przeszukać Internet, aby zobaczyć, czy inni otrzymali podobną wiadomość
  • Wiarygodne i aktualizowane oprogramowanie antywirusowe będzie mieć ogromne znaczenie w takich przypadkach i będzie chronić użytkowników przed wszystkimi rodzajami ataków internetowych.

Deutsche Bahn, Amazon, PayPal, Bank of America, Lloyds Banking Group, HSBC Holding, Barclays, Xerox, Lufthansa i BBB to instytucje, których klienci byli celem z e-maili phishingowych w 2013 roku. Dlatego ostrożnie podchodź do wszystkich e-maili z prośba o hasło, lub ponowne zalogowanie się.

Wszystkie nazwy produktów i firm wymienionych w niniejszym dokumencie podano tylko w celu identyfikacji i są własnością oraz mogą być znakami towarowymi ich właścicieli.

dodane przez MARKEN


ostatnia zmiana: 2014-02-07
Komentarze
Polityka Prywatności