Internet, HI-Tech

Intymne szczegóły 37 milionów osób zarejestrowanych na portalu randkowym Ashley Madison narażone zostały na widok publiczny. Wstyd, milionowe pozwy i rzekome samobójstwa obiegły świat lotem błyskawicy.
W obecnych czasach, kiedy dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie zawsze i wszędzie, coraz powszechniejszym trendem staje się robienie zakupów online. Oferty sklepów ciągle się poszerzają, a ich standard podnosi się z każdym rokiem. Komfort i szybkość takiej formy zakupów sprawia, że nie tylko przedstawiciele generacji Y się na nią decydują. Na podstawie danych największego sklepu internetowego RTV i AGD w Polsce NEO24.PL, udało się określić, ile lat mają klienci sklepów internetowych.
Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International wynika, że firmy wydają średnio ponad 800 tysięcy dolarów amerykańskich, aby naprawić szkody powstałe na skutek cyberataku na ich środowiska zwirtualizowane. To dwa razy więcej niż w przypadku incydentów obejmujących jedynie infrastrukturę fizyczną.
Badania przeprowadzone niedawno przez Refuel Agency, która zajmuje się dopasowywaniem marek do odpowiednich grup docelowych, wskazują, że młodzi użytkownicy internetu dbają o swoje bezpieczeństwo w Internecie nieczęsto bardziej niż ich rodzice.
Eksperci z Kaspersky Lab wykryli nowe cyberoszustwo wykorzystujące wizerunek sieci kawiarni Starbucks. Pod pozorem szansy otrzymania kuponu na 500 dolarów (występują także wersje z innymi walutami) oszuści nakłaniają miłośników kawy do wypełnienia ankiety i przesłania jej do kolejnych osób. Odnośnik do ankiety może prowadzić do sfałszowanej strony informującej użytkownika o wykryciu zagrożeń na jego komputerze.
Kaspersky Lab informuje o wykryciu kampanii cyberszpiegowskiej Blue Termite, której celem od co najmniej dwóch lat były setki organizacji w Japonii. Cyberprzestępcy polują na poufne informacje, wykorzystując niezałataną lukę w oprogramowaniu Flash Player oraz wyrafinowany szkodliwy program, który jest dostosowywany do każdej ofiary. Jest to pierwsza znana Kaspersky Lab operacja cyberszpiegowska, która koncentruje się na celach w Japonii – i nadal jest aktywna.
Mamy przyjemność ogłosić, że rozwiązanie nagradzane w rankingach antymalware jest już gotowe do ochrony systemu Windows 10.
Acer przedstawia notebooki Acer One Cloudbook 11 i 14 z systemem Windows 10, nastawione na pracę w Internecie. Dwa lekkie modele wyposażone w technologię bezprzewodową 802.11ac oraz najnowsze procesory Intel® Celeron® N3050 zapewniają użytkownikowi wysoką wydajność i szybką łączność.
Kaspersky Lab ogłosił zwycięzców swojego inauguracyjnego programu Security Startup Challenge, mającego na celu identyfikację i wspomaganie nowych talentów w branży cyberbezpieczeństwa. Zwycięzcy zostali przedstawieni podczas wielkiego finału, który odbył się 13 sierpnia w Instytucie Technologicznym w Massachusetts (MIT).
Dwa lata temu, świat obiegła informacja o trójce badaczy, która przygotowała zestawienie wyników swoich badań nad bezpieczeństwem immobilizerów używanych w luksusowych samochodach.
Kaspersky Lab, we współpracy z B2B International, przeprowadził badanie wśród przedstawicieli firm w celu określenia ich postaw wobec bezpieczeństwa IT, w tym zasad stosowanych przez firmy z branży finansowej w zakresie ochrony przed oszustwami online. Wyniki badania pokazują, że około połowa banków i firm obsługujących systemy płatnicze woli na bieżąco reagować na cyberincydenty niż zainwestować w narzędzia, za pomocą których można im zapobiegać.
Zdjęcia często traktujemy, jako najcenniejsze zasoby cyfrowe. Są one także najpopularniejszym typem plików przechowywanych za pomocą usług cloud. Statystyki pokazują, że 82% ludzi, którzy korzystają z Internetu, nie ma tyle miejsca na dysku, aby chronić swoje zdjęcia przed wypadkami.
Grupa polskich konsumentów decydujących się na dokonywanie zakupów przez Internet stale się powiększa. Coraz częściej rezygnujemy z długich przechadzek po centrach handlowych na rzecz kilku kliknięć myszką w serwisach e-commerce. Na podstawie danych największego sklepu internetowego AGD i RTV w Polsce, NEO24.PL, udało nam się odpowiedzieć na pytanie, kto najchętniej kupuje online.
Z najnowszego raportu Kaspersky Lab – „Spam i phishing w II kwartale 2015 r.” – wynika, że w badanym okresie w niechcianej korespondencji e-mail dominowały oszukańcze wiadomości oparte na rzeczywistych wydarzeniach. Cyberoszuści wzięli na celownik głównie osoby zainteresowane trzęsieniem ziemi w Nepalu, wyborami prezydenckimi w Nigerii oraz olimpiadą w Rio de Janeiro.
Oprogramowanie przeznaczone do ochrony systemów Mac – Bitdefender Antivirus for Mac OS - zdobyło nagrodę Zatwierdzonego Produktu Bezpieczeństwa przyznaną przez AV-Comparatives.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności