Jak informuje "New Scientist" - twórcy reklam postanowili zrobić eksperyment z tresowanymi małpami w roli głównej i potraktować je jak ludzi.
Wraz z Laurie Santosem z Yale University, specjalistą od ssaków naczelnych i ewolucji ludzkiego umysłu, Olwell i Kiehner przygotowali kampanię, której koncepcję zaprezentowano na cenionym przez ludzi z branży Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes.
Zespół zamierza stworzyć dwie marki pokarmu - a właściwie dwa rodzaje różniącej się zabarwieniem galaretki - przeznaczone specjalnie dla kapucynek czubatych. Czy reklama zmieni zachowanie małp? Badacze sprawdzą to, umieszczając bilboardy w pobliżu zagrody zajmowanej przez małpy. Oba rodzaje pokarmu będą dla zwierząt nowością i mają być równie smaczne - reklama ma im wmówić, że jest inaczej. Podczas kampanii kapucynki będą mogły wybierać, którą galaretkę wolą.
Wyzwaniem jest skierowanie
przekazu reklamowego do zwierząt, pozbawionych kultury i języka, a także
zdolnych do skoncentrowania uwagi tylko przez krótki czas. Trzeba się
było skoncentrować na samej istocie reklamy, na możliwie najprostszym
przekazie. (PAP)
Foto: niespodzianka.pl