Według raportu Atos White Paper, poświęconemu identyfikacji nowych trendów w telekomunikacji, zgodnie z którymi dane stają się „cyfrową walutą”, jedynym gwarantem istnienia danego operatora jest umiejętność wprowadzenia przez niego nowych modeli biznesowych i ciągłe poszukiwanie nowatorskich produktów i usług spełniających oczekiwania wymagającego klienta.
Przetrwać uda się zapewne tylko tym, którzy - przystosowując swoje portfolio oraz model biznesowy do najnowszych trendów - będą w stanie chronić prywatność swoich klientów posługujących się szeroko rozumianą technologią.
Atos wierzy, że transformacja w kierunku danych będzie rdzeniem nowoczesnych modeli biznesowych. Aby ten cel osiągnąć, operatorzy muszą rozwijać strategię mającą na celu dywersyfikację i dopasowanie modeli cenowych sieci.
Według badań przeprowadzonych przez Atos dostarczenie obiecujących produktów i usług stanowi zarówno spełnienie wymagań określonych przez klientów, jak i wytyczną dla operatorów w procesie tworzenia nowej strategii. Uwzględniając tworzenie nowych produktów, wyróżniamy aplikacje monitorujące stan zdrowia, projekty związane z produkcją „inteligentnych samochodów” ograniczających zanieczyszczenie środowiska, jak również projekty umożliwiające wszechstronne sterowanie urządzeniami domowymi (domotica) czy też dostarczenie spersonalizowanych działań online. Ponadto do silnie rozwijających się należą usługi z dziedziny płatności mobillnych, informacji dotyczących organizacji podróży on-line, uwierzytelniania i zabezpieczenia danych w „chmurze” oraz „inteligentne telefonowanie” (za pomocą Skype, Lync, wiadomości głosowych lub 3G/4G).
Atos prognozuje, iż klienci będą coraz chętniej udostępniać swoje dane w zamian za zaoferowanie szytych na miarę produktów i usługi, przy założeniu, że ich autonomia decydowania o tym, kto wykorzysta jakie dane i w jakim celu, będzie respektowana.
Michel van Buitenen, Managing partner Telecom of Atos Consulting: 'Atos pomaga operatorom podjąć wyzwanie, jakie stawia przed nimi cyfrowa transformacja – pomaga odnaleźć się w nowej roli podyktowanej rozwojem technologii, a przede wszystkim - oczekiwaniami klienta końcowego”.
Atos SE (Societas Europaea) jest międzynarodową firmą zajmującą się usługami informatycznymi, której przychód w roku 2013 wyniósł 8.6 miliarda Euro, zatrudniającą ponad 76 000 pracowników w 52 krajach.
W Polsce Atos działa od 2000 roku. W oddziałach firmy w Bydgoszczy, Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku zatrudnia ponad 2700 osób.
na podstawie: http://atos.net/en-us/home/we-are/news/press-release/2014/pr-2014_07_08_01.html
dodane przez IT_leader