Lufthansa ostrzega latających przed e-mailami z próbami phishingu, które zawierają fałszywe linki do stron, gdzie klienci są proszeni o wprowadzenie danych dostępu do skrzynki e-mail, konta bankowego i innych.
„Żądanie danych jest często poparte informacją o wdrożeniu nowych środków bezpieczeństwa.” Ostrzega Lufthansa. „W rzeczywistości jednak, wiadomość służy wyłudzeniu danych. Treść i załączniki wiadomości phishingowej często zawierają linki, lub pliki, które wyglądają podobnie do dobrze znanego wizerunku marki.”
Dane osobowe i hasła są narażone na ryzyko utraty, gdy użytkownicy wprowadzają dane dostępowe w nieznanych miejscach. Przewoźnik twierdzi, że nadawca wiadomości phishingowej przekierowuje użytkowników na nieznaną stronę internetową i może odczytywać oraz używać danych wpisywanych przez użytkowników.
Lufthansa nakłania użytkowników do tego, by usuwali wiadomości bez ich otwierania i nigdy nie klikali w jakiekolwiek linki i niesprawdzone załączniki. Firma zaleca zmianę haseł do kont członkowskich, tak jak w przypadku infekcji przez złośliwe oprogramowanie.
Administratorzy Miles & More (program lojalnościowy, w którym można gromadzić mile za podróże wszystkimi liniami lotniczymi sojuszu Star Alliance i wymieniać je na cenne nagrody) wysyłają powiadomienia, że nigdy nie proszą turystów, aby wprowadzali swój identyfikator użytkownika, PIN lub szczegółowe dane dostępowe do skrzynki e-mail. Ofiary powinny skontaktować się z Lufthansą, a ich rachunki w razie potrzeby mogą zostać zawieszone.
Program lojalnościowy Miles & More jest wiodącym, tego typem programem w Europie, który ma ponad 20 milionów użytkowników, z czego prawie 1/3 w Niemczech. Codziennie do programu dołącza średni do 5000 członków.
Jak uniknąć oszustw?
dodane przez MARKEN